ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

Бухоблік та оподаткування

23 жовтня

З доходу нерезидента утримуйте податок за ставкою 15%

Податківці нагадали, коли установа виплачує дохід нерезиденту, вона утримує податок з доходу нерезидента за ставкою 15%, який потім перераховує до бюджету.

Мова йде про доходи з джерелом їх походження з України, отримані нерезидентом від провадження господарської діяльності (у т. ч. на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті). Якщо дохід виплачуєте уповноваженій нерезидентом особі (крім постійного представництва нерезидента на території України), також утримуйте цей податок.

Ставка податку — 15% (пп. 141.4.2 Податкового кодексу; ПК).

Якщо міжнародним договором, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачає ПК, застосовуйте правила міжнародного договору.

Порядок застосування міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування стосовно повного або часткового звільнення від оподаткування доходів нерезидентів із джерелом їх походження з України регулює стаття 103 ПК.

За інформацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

 

23 жовтня

Жовтневі новації у призначенні житлових субсидій

У вівторок, 22.10.2019, набрала чинності постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 і від 27 липня 1998 р. № 1156» від 20.10.2019 № 878.

Уряд визначив, що для призначення житлових субсидій до сукупного доходу домогосподарства не включатимуть:

  • житлову субсидію;
  • пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу.

Під час призначення житлової субсидії не враховуватимуть доходи одного з подружжя, якщо обом більше 60 років і вони проживають у сільській місцевості або селищах міського типу, — за умови, коли їх зареєстроване (фактичне) місце проживання відмінне від адреси домогосподарства.

Також урегулювали порядок призначення житлової субсидії. Так, якщо до складу домогосподарства входить особа, яка має право на пільги з оплати житлово-комунальних послуг, субсидію призначатимуть з місяця, що настає за місяцем, в якому нараховано пільги, але не раніше місяця подання заяви. Якщо заяву подано протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону, житлову субсидію призначатимуть з початку такого сезону, але не раніше дня виникнення права на її отримання.

Із постанови КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 і від 27 липня 1998 р. № 1156» від 20.10.2019 № 878

23 жовтня

Тимчасово відсутній керівник або головний бухгалтер: як підписати електронну податкову звітність

Установи подають електронну звітність засобами електронного зв’язку згідно з Податковим кодексом України (ПК) та Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі — Порядок № 557), на підставі договору про визнання електронних документів шляхом надсилання заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів.

Контроль за введенням даних, їх повнотою та достовірністю при створенні електронного документа покладається на платника податків. Створення електронного документа завершується накладанням на нього КЕП підписувача (підписувачів), електронної печатки, як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі КЕП платника податку (пп. 48.5.1 ПК).

Податківці, роз’яснили, що для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, установа повідомляє про таких осіб контролюючий орган шляхом направлення в електронному вигляді Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису (форма наведена у додатку 2 до Порядку № 557).

До цього повідомлення вноситься інформація про підписувача, якому надається право підпису електронних документів. На сформоване повідомлення першими накладаються КЕП усіх осіб, включених до нього у порядку черговості їх внесення до повідомлення, після них — КЕП підписувача заяви про приєднання до договору (тобто КЕП керівника) і останньою — електронна печатка установи.

За інформацією Головного управління ДПС у Тернопільській області

23 жовтня

Проєкт «Е-контракт»: договори про закупівлю в електронній формі

Міністр фінансів Оксана Маркарова дала старт проєкту «Е-контракт», який продовжить інформаційну революцію у сфері публічних фінансів. Невдовзі в системі єдиної «екосистеми» публічних фінансів з’явиться новий інструмент «Е-контракт», який інтегрує і автоматизує процеси трьох державних систем:

  • Казначейства, Мінфіну (E-data і Spending);
  • Мінекономіки (Prozorro).

Проєкт «Е-контракт» допоможе впорядкувати процедуру укладання договорів на всіх її етапах — від ініціації до звітування, а також стане новим інструментом для аналізу даних та контролю за використанням публічних коштів. Аналіз даних, в свою чергу, є необхідною передумовою для прийняття ефективних рішень.

В ЕСЗ Prozorro величезний масив даних щодо договорів, які укладаються між учасниками процесу, поки що залишається у форматі, непридатному для аналізу. Проєкт «Е-контракт» повністю переведе всі договори, що укладаються на Prozorro в повноцінну електронну форму.

Окрім цього Мінцифра активно працює над повноцінним запуском технології SmartID, що передбачає отримання кваліфікованого електронного підпису менше, ніж за хвилину. Скористатися підписом можна буде з будь-якого пристрою, підключеного до інтернету.

За інформацією Мінфіну

22 жовтня

Обов’язкових вимог у будівництві поменшає

Президент України підписав Закон «Про внесення змін до Закону України «Про будівельні норми» щодо удосконалення нормування у будівництві» № 156-ІХ від 03.10.2019. Він має спростити процес розроблення, затвердження та застосування будівельних норм, а також лібералізувати будівельну галузь.

Закон передбачає три методи нормування у будівництві:

  • розпорядчий — полягає в поелементному описі будівельного об'єкта, відповідно до якого використовують рішення, конструкції, матеріали, робочі характеристики. Як приклад — ДБН;
  • параметричний — вимоги встановлюють відповідно до визначеної мети та/або параметрів безпеки, функціональності та якості об’єкта нормування у будівництві. Як приклад — вимоги до будівництва в економічно розвинених державах;
  • цільовий метод — містить елементи розпорядчого та параметричного методів.

Який метод нормування обрати — залежить від особливостей об’єкта. Однак пріоритет — за параметричним та цільовим методами.

Нововведення:

  • підвищать якість будівельних норм;
  • зменшать кількість необґрунтованих обов’язкових вимог;
  • сприятимуть запровадженню інноваційних технологій, посиленню інвестиційної привабливості будівельного ринку.

Джерело: офіційний сайт Президента України

22 жовтня

Місцеві бюджети під прицілом ревізорів

«З понеділка служба не просто повернеться додому, але дуже скоро буде реформорована в невеликий, але дуже потужний орган фінансового інспектування і аудиту з акцентом на державні компанії і місцеві бюджети»

 

Тому посадові особи місцевих бюджетів мають підготуватися до приходу в їх установи ревізорів.

Особливий інтерес у ревізорів викликають премії, які бухгалтер нараховує працівникам. Адже такі виплати є додатковими складовими зарплати і їх розміри визначає керівник установи. Практика ревізій показує, що рішення керівника установи не завжди обгрунтоване. Керівник має знати, за які показники можна преміювати працівників, адже за результатами ревізій може не тільки наразитися на штраф, а й втратити роботу або ще гірше — стати відповідачем у кримінальній справі. Аби цього не сталося — перегляньте статтю Виплачуєте премії працівникам? Готуйте документи для ревізорів

Щоправда, незаконно нарахована премія не завжди є результатом зловмисних дій посадових осіб. Трапляється, що ревізори, аби виконати план, вигадують порушення, якого насправді немає. Посадові особи установи через необізнаність у законодавстві погоджуються з висновками ревізорів.

Коли і чому ревізори можуть визнати бухгалтера установи винним та як цього не допустити — читайте у статті Як окреслити межі відповідальності бухгалтера: поради від ревізора

За інформацією з офіційної сторінки в Facebook міністра фінансів Оксани Маркарової

22 жовтня

Проєкт Держбюджету 2020 народні обранці підтримали у першому читанні

У п’ятницю, 18 жовтня, Верховна Рада підтримала проєкт Держбюджету 2020 в першому читанні. При підготовці документу до першого читання народними депутатами, фракціями, групами та комітетами Парламенту надано 2162 пропозиції.

Виступаючи у Верховній Раді, заступник Міністра фінансів Юрій Джигир подякував за конструктивну співпрацю членам Бюджетного комітету ВР та всім депутатам, які надали свої пропозиції до першого читання.

«Проєкт держбюджету на 2020 рік є збалансованим та реалістичним. Він визначає чіткі пріоритети, які дозволять підвищити добробут наших громадян та забезпечити розвиток економіки. Основною нашою задачею при опрацюванні законопроєкту у Верховній Раді є зберегти баланс його показників та їх реалістичність. Наша задача зараз ухвалити документ, в якому кожна гривня видатків буде забезпечена реальними доходами, щоби після 1 січня 2019 року мі могли профінансувати їх всі в повному обсязі», 

— наголосив Юрій Джигир під час доповіді у Парламенті.

Проєктом Бюджетних висновків передбачено ряд доручень Уряду відповідно до пропозицій народних депутатів, комітетів, фракцій, груп для їх опрацювання при підготовці проєкту держбюджету на 2020 рік на ІІ читання. Зокрема, збільшити показники дохідної та видаткової частин проєкту Держбюджету 2020 з урахуванням уточнення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2020 рік.

Після прийняття Урядом рішення щодо уточнення макропоказників на 2020 рік, можливо буде обрахувати уточнені показники бюджету на 2020 рік, зокрема показники дохідної частини.

За інформацією Мінфіну

 

22 жовтня

Як оформити лист/запит до ДПС та який строк його розгляду

Податківці роз’яснили, що листи/запити (крім звернень на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі) установи мають оформлювати з урахуванням статті 5 Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР.

Тобто у листі/запиті зазначайте назву установи, її код ЄДРПОУ, місцезнаходження, потім викладайте суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Лист/запит підписує посадова особа установи із зазначенням дати. В електронному листі/запиті зазначте:

  • електронну поштову адресу, на яку орган ДПС надішле відповідь;
  • відомості про інші засоби зв’язку (за наявності).

Лист/запит складайте державною (офіційною) мовою та адресуйте органам ДПС, його посадовим особам, якщо порушені у ньому питання належать до їх компетенції.

Орган ДПС розгляне лист/запит і вирішить порушенні у ньому питання у строк — не більше одного місяця від дня їх надходження.

ЗІР, категорія 135.05

21 жовтня

Коли замовники працюватимуть за новим Законом про публічні закупівлі

16 важливих змін у публічних закупівлях, до яких треба готуватися замовникам

Закон України Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-IX офіційно оприлюднений 19 жовтня у виданні «Офіційний вісник України».

Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. А в дію він через шість місяців з дня опублікування (за винятком розділу VI, який запрацює через 12 місяців з дня опублікування Закону).

Отже, зміни до Закону про публічні закупівлі запрацюють з 19 квітня 2020 року.

До чого готуватися, ми писали тут:

21 жовтня

Бюджетний кодекс зазнає змін

У п’ятницю, 18.10.2019, Верховна Рада прийняла за основу законопроєкт № 2144 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України». Його прийняття зумовлено врегулювати питання, пов’язані із підготовкою проєкту Держбюджету 2020.

Законопроєкт:

  • уточнює поняття власних надходжень та майна бюджетних установ;
  • врегулює віднесення власних надходжень бюджетних установ до неподаткових надходжень бюджету у класифікації доходів бюджету;
  • встановлює, що до власних надходжень бюджетних установ не відносять надходження у вигляді отримання майна в натуральній формі із сфери управління ЦОВВ, держорганів та ОМС, які виконують функції з управління майном, придбаного за рахунок коштів державного або відповідного місцевого бюджету;
  • відносить до джерел формування спецфонду державного бюджету в частині фінансування визначених залишків бюджетних коштів, які не використані у попередньому бюджетному періоді, та визначити порядок їх використання;
  • визначає джерелом доходу місцевих бюджетів плати за ліцензії на відповідну діяльність у зв’язку з запровадженням відповідно до Податкового кодексу ліцензування зернового дистиляту, біоетанолу та пального;
  • узгоджує термінологію законодавства у сфері освіти;
  • оновлює процедуру розподілу видатків державного бюджету на централізовані заходи між адміністративно-територіальними одиницями;
  • запроваджує новий механізм розрахунку додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я для обласних бюджетів;
  • врегульовує бюджетні відносини у зв’язку з переходом до грошової форми надання пільг та житлових субсидій населенню.

Окрім цього обсяг державного фонду регіонального розвитку визначатимуть на рівні не більше 1% прогнозного обсягу доходів загального фонду проекту Державного бюджету України на відповідний бюджетний період при складанні Бюджетної декларації та проекту Державного бюджету України. При цьому враховуватимуть фактичні обсяги цих видатків у попередніх бюджетних періодах, спроможність місцевих органів влади використати кошти та реальні можливості державного бюджету.

За інформацією Верховної Ради України

 

21 жовтня

Стипендію за підвищення кваліфікації не платіть

Працівникам, яких направляють для підвищення кваліфікації, підготовки, перепідготовки і навчання інших професій з відривом від виробництва, виплачуйте добові за кожний день перебування в дорозі в розмірі, встановленому законодавством для службових відряджень.

Іногороднім працівникам виплачуйте добові протягом першого місяця навчання. У наступні місяці, до закінчення терміну навчання, тим працівникам, які отримують зарплату у розмірі менше 6 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, передбачена стипендія в розмірі 20% добових.

Фахівці Мінсоцполітики роз’яснили, якщо працівник направляється на навчання терміном більш одного місяця та його заробітна плата в наступні місяці, до закінчення терміну навчання, перевищує шість неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто 102 грн), стипендію в розмірі 20% добових не виплачуйте.

Із листа Мінсоцполітики «Про виплату добових при направленні на курси підвищення кваліфікації» від 08.10.2019 № 1253/0/204-19

Як відобразити незарплатні доходи у формі № 1ДФ

21 жовтня

Казка «про пенсію, пана та легалізацію» — від Пенсійного фонду

У смарагдовому лісі

В українськім передмісті

Відбувалось дивне диво

Що й збагнути неможливо.

Жив собі поважний Пан,

Золотий носив жупан,

Мав і статки непогані,

За дружину – гарну Пані,

Очі, брови, білі ручки –

Що не палець – то каблучка,

Дім – п’ять поверхів до неба,

Сім автівок за потреби.

Щоб людей не дивувати,

Щоб не зазирали в хату

Обережний був наш Пан –

Розкіш всю ховав паркан.

Отакі собі дива –

Обертом йде голова.

 

Кожен ранок Пан у справах –

Звіт підлеглих й чорна кава.

Все ретельно підрахує,

Знає Пан, де він хитрує.

Економить на зарплаті –

Наші люди й так багаті,

Він на власному заводі

Все в конверт кладе, та й годі.

Нащо Пану держбюджет –

Це ж не його соцпакет.

Наші люди й так працюють –

Потихцю, не галасують.

Платить справно, своєчасно,

Є зарплата – ну й прекрасно.

Пенсія – вона ж не завтра,

Може й думати не варто.

Отакі собі дива

В робітничих головах.

 

Йшли часи, собі минали,

Рік за роком рахували,

І настав той самий день

В двері пенсія – дзелень!!!

І ось Лідія Петрівна

Жіночка цілком чарівна,

Відчуваючи завзяття,

Одягла найкраще плаття,

Склала всі папери в купу,

Навіть атестат забутий,

Цілу торбу зібрала

Й до пенсійників пішла.

І раділа про майбутнє –

Вранці буде спать у будні,

Внуків у садок водити,

До схочу борщі варити,

Випікати паляниці,

І блукати по крамницях,

От тепер настане щастя –

Все на пенсії їй вдасться!

 

В кабінет зайшла, раділа,

Аж душа від щастя мліла.

Стіл паперами уклала,

Все, що має, показала.

Дівчина дивилась пильно

Кожну літеру чорнильну,

Щось в компьютері тицьнула,

З розумінням ледь зітхнула:

Працювали на заводі

По мовчазній власній згоді?

Попри правила загальні

Гроші мали нелегальні?

Пан з бюджетом тихо грався–

Вами він не переймався.

Пенсія на старість – жалка,

Нашкребти б на «мінімалку».

І Петрівна знай тужити:

Що ж тепер мені робити?

Дівчина відповідала

Все, що по закону знала:

На пенсійні підрахунки

Вплинуть трудові стосунки,

Якщо б офіційні гроші –

Була б пенсія хороша!

Із інформаційної сторінки вебпорталу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області

Чи має пенсіонер «відпрацьовувати», якщо звільняється за власним бажанням

18 жовтня

МОЗ визначило учасників пілоту з маркування лікарських засобів 2D-кодом

МОЗ затвердило перелік учасників пілотного проекту з маркування ідентифікаційними знаками та моніторингу обігу лікарських засобів. Пілотний проект наразі нараховує 12 учасників.

2D кодування — один з методів запобігання фальсифікації лікарських засобів. Маркування лікарських засобів ідентифікаційним кодом передбачає Концепція реалізації державної політики щодо запобігання фальсифікації лікарських засобів, схвалена розпорядженням КМУ від 03.04.2019 № 301-р.

Упроваджуватимуть її в три етапи:

1 етап (2019—2020 роки) — запуск пілотного проекту з маркування, запуск автоматизованої системи моніторингу обігу лікарських засобів та обов’язкового її використання її для промаркованих лікарських засобів;

2 етап (2021—2022 роки) — поступове запровадження обов’язкового маркування згідно з переліком, визначеним МОЗ, та моніторинг їх обігу;

3 етап (2023 рік) — обов’язкове маркування упаковок всіх видів лікарських засобів згідно з переліком, визначеним МОЗ, та моніторинг їх обігу.

Ідентифікаційний код наноситимуть на упаковку лікарських засобів під час їх виробництва. Далі інформацію заноситимуть в єдину державну систему проведення моніторингу обігу лікарських засобів.

Джерело: наказ МОЗ «Про затвердження переліку учасників пілотного проекту щодо маркування контрольними (ідентифікаційними) знаками та проведення моніторингу обігу лікарських засобів, станом на 19 вересня 2019 року» від 11.10.2019 № 2071

Граничні ціни на ліки з Нацпереліку

18 жовтня

Що робити після прийняття на роботу працівника, який відмовляється виходити на роботу

Фахівці ДПС роз’яснили, якщо роботодавцем було подано повідомлення про прийняття працівника на роботу, але працівник так i не приступив до виконання обов’язків, роботодавець подає повідомлення про прийняття працівника на роботу типу «скасовуюче».

Зразок повідомлення про прийняття працівника на роботу

Особливостей подання скасовуючого повідомлення не визначено. Його подавайте тоді, коли в цьому виникла потреба.

Штрафні санкції у розмірі мінімальної заробітної плати за порушення інших вимог трудового законодавства застосовують у разі неподання чи несвоєчасного подання повідомлення про прийняття працівника на роботу лише з позначкою «початкове».

Іноді трапляються ситуації, що новоприйнятий працівник не виходить на роботу. Причини цьому можуть бути різні (наприклад, передумав, знайшов інше місце роботи тощо). У цьому разі видайте наказ про скасування наказу про прийняття такого працівника на роботу та подайте до ДПС скасовуюче повідомлення.

Зверніть увагу, що наказ про скасування наказу про прийняття працівника на роботу видається на підставі заяви такого працівника або акта про відмову приступити до роботи.

Таким чином, у ситуації, коли працівник відмовляється писати заяву на відкликання заяви про звільнення, ви маєте:

  • скласти акт про відмову приступити до роботи;
  • видати наказ про скасування наказу про прийняття на роботу;
  • подати до ДПС повідомлення про прийняття працівника на роботу з типом «скасовуюче».

У разі якщо працівник з якихось інших причин не вийшов на роботу і не повідомив роботодавця про своє бажання відмовитися від цієї роботи, трудові відносини з ним не припиняйте і скасовуючу форму повідомлення не подавайте.

За інформацією Головного управління ДПС у Чернівецькій області

Державна служба: перезавантаження Іван ЛЕВАДСЬКИЙ,експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ Триває перезавантаження влади. Про те, яких змін зазнають класифікація посад держслужбовців, оплата їхньої праці, процедури оцінювання, інформування та звільнення, а також хто з держслужбовців тепер працюватиме за контрактом — розповімо детальніше. Зміни у державній службі

 

18 жовтня

Трудова книжка стане електронною — є законопроєкт

Пенсійний фонд розробив законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі».

Документ передбачає запровадження ведення трудових книжок в електронній формі — в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Тобто усі відомості, які вносять наразі до трудових книжок, будуть вносити у реєстр застрахованих осіб.

Паперові трудові книжки будуть вести у випадках, передбачених колективним договором.

Текст цього законопроєкту наразі обговорюють у Спільному представницькому органі репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.

Із законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі»

 

 

18 жовтня

Отримувачів державної допомоги перевірятимуть

Учора, 17 жовтня, Верховна Рада ухвалила в другому читанні і в цілому законопроєкт № 1231 «Про верифікацію та моніторинг державних виплат». Його мета — підвищення адресності і ефективності державних виплат, сприяння розбудові системи соціального забезпечення, а також забезпечення ефективного використання бюджетних коштів.

Верифікація здійснюватиметься шляхом перевірки інформації про отримувача державної допомоги, яка впливає на визначення права на отримання та розмір державних виплат.

Документ визначає три основні етапи верифікації:

  • превентивна верифікація — верифікація при зверненні фізичної особи за призначенням за державними виплатами;
  • поточна верифікація — верифікація під час надання державних виплат фізичним особам;
  • ретроспективна верифікація — верифікація після завершення надання державних виплат фізичним особам.

Також визначено порядок надання рекомендацій органам, що здійснюють державні виплати, та опрацювання ними рекомендацій, а також підходи щодо повернення неправомірно отриманої реципієнтом державної виплати.

Верифікація державних виплат спрямована на те, щоб допомогу з державного бюджету отримували саме ті, кому вона потрібна. Верифікація проводиться в інтересах людей, яким дійсно необхідна допомога, та усіх чесних платники податків.

За інформацією Мінфіну

 

17 жовтня

Посадовий оклад «відв’яжуть» від прожиткового мінімуму

Раніше портал «Бюджетник» повідомляв, що очільник Мінсоцполітики Юлія Соколовська запропонувала «відв’язати» понад 150 видів соціальних виплат та фінансових показників від прожиткового мінімуму.

Текст такого законопроєкту наразі обговорюють у Спільному представницькому органі репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.

Зокрема, «відв’язка» від прожиткового мінімуму стосується таких показників як:

Розмір соціальних виплат визначатиме Держбюджет. Для обчислення мінімального розміру посадового окладу працівників бюджетних установ у Держбюджеті встановлять базову величину, від якої його і обчислюватимуть.

Якщо наразі зарплату індексують у межах прожиткового мінімуму для працездатних осіб, Держбюджет визначатиме певний розмір, у межах якого індексуватимуть зарплату.

Такі новації пропонують ввести з 01.07.2020.

Із законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів»

17 жовтня

Військовий збір пропонують скасувати

Кожного дня у Парламенті реєструють законопроєкти, та два з них заслуговують на увагу. Мова йде про законопроєкти:

  • 2252 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування військового збору»;
  • 2253 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо скасування військового збору».

Їх вніс народний депутат Дубінський О. А. від партії «Слуга народу».

Цими законопроєктами пропонується виключити з Податкового та Бюджетного кодексів України положення щодо адміністрування військового збору, тобто скасувати військовий збір. Пропонують його скасувати з 01.01.2020.

Тож якщо у Парламенті проголосують за прийняття цих законопроєктів і їх підпише Президент, у наступному році із зарплати працівників утримуватимуть лиш один податок — ПДФО.

Із законопроєктів № 2252 і № 2253

Що потрібно знати про податки:

 

17 жовтня

МОЗ затвердило граничні ціни на лікарські засоби з Нацпереліку

МОЗ затвердило Реєстр граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти, станом на 28 серпня 2019 року.

Граничні оптово-відпускні ціни на такі лікарські засоби встановлені на основі цін на лікарські засоби, зареєстровані в Республіці Польща, Словацькій Республіці, Чеській Республіці, Латвійській Республіці, Угорщині.

Відтак заклади охорони здоров’я мають змогу виконати вимоги постанови КМУ від 3.04.2019 № 426, що запроваджує з 1 липня 2019 року державне регулювання цін на окремі лікарські засоби, які:

  • закуповуються за бюджетні кошти;
  • включені до визначеного МОЗ переліку лікарських засобів.

Перелік лікарські засоби з Національного переліку основних лікарських засобів, на які діють граничні оптово-відпускні ціни, затверджений наказом МОЗ України від 29.07.2019 р. № 1713.

Тож заклади і установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, закуповують лікарські засоби з цього Переліку за цінами, що не перевищують установлених МОЗ граничних оптово-відпускних цін з урахуванням:

  • податків та зборів;
  • граничних постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок, визначених постановою КМУ від 17.10.2008 № 955.

Джерело: наказ МОЗ «Про затвердження Реєстру граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти, станом на 28 серпня 2019 року» від 11.10.2019 № 2072

Граничні ціни на ліки з Нацпереліку

17 жовтня

Президент підписав закон, що удосконалює публічні закупівлі

Закон містить нову редакцію Закону України «Про публічні закупівлі». Він набере чинності через 6 місяців з дня офіційного опублікування.

Мета таких новацій — ефективне, прозоре та якісне проведення публічних закупівель, запобігання проявам корупції, розвиток конкурентного середовища та добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель.

Які зміни чекають на замовника

Нововведення можна розділити за головними напрямами:

1. професіоналізація закупівель
  • поступовий перехід від тендерних комітетів до уповноважених осіб — до 1 січня 2022 року;
  • оплата роботи уповноважених осіб;
  • тестування рівня знань уповноважених осіб;
2. гармонізація законодавчих норм з міжнародними стандартами
  • нова конкурентна процедура — торги з обмеженою участю;
  • право брати участь у закупівлях об'єднанням підприємств;
  • можливість проводити попередні ринкові консультації з потенційними учасниками;
  • можливість відхиляти тендерні пропозиції учасників з аномально низькою ціною;
  • можливість оцінювати тендерні пропозиції учасників за вартістю життєвого циклу;
3. прозорість і оптимізація допорогових закупівель
  • обов’язкове проведення спрощених закупівель в Prozorro — від 50 тис. грн (раніше — від 200 тис. грн). Це допоможе вивести з тіні понад чверть мільйона закупівель на рік;
  • звітування в Prozorro про всі закупівлі без винятку (раніше — від 50 тис. грн);
  • можливість закупити прості товари через електронні каталоги в Prozorro Market;
4. удосконалення закупівельного процесу
  • можливість для учасників протягом 24 годин виправити незначні помилки в тендерній пропозиції;
  • можливість застосовувати нецінові критерії для всіх закупівель;
5. удосконалення процесу оскарження
  • оплата скарги через систему;
  • повернення плати, якщо АМКУ задовольнив скаргу учасника;
  • неможливість відкликати скаргу;
  • неможливість відмінити тендер під час оскарження;
6. відповідальності за порушення
  • відповідальність керівника замовника за невиконання рішення АМКУ — штраф 85 тис. грн;
  • відповідальність за порушення законодавства про закупівлю, зокрема, за: неправомірно застосовану переговорну процедуру, безпідставне відхилення тендерної пропозиції — штраф від 25,5 тис. грн до 51 тис. грн;
  • відповідальність для керівника замовника — від 34 тис. грн до 170 тис. грн.

Докладніше про запроваджені зміни ми розповіли на вебінарі «16 важливих змін у публічних закупівлях, до яких треба готуватися замовникам».

Як запланувати і реалізувати закупівлі на 2020 рік

Для передплатників журналу "Держзакупівлі" із 17 жовтня 2019 року відкрита Гаряча лінія Держзакупівель

Маєте запитання, що стосуються Вашої закупівлі?

 Телефонуйте за номером 800 211 222

16 жовтня

Уряд створює єдиний реєстр держслужбовців

Кабмін працює над важливим завданням — створенням Єдиного реєстру державних службовців України. Про це повідомив Міністр Дмитро Дубілет під час зустрічі з бізнес-спільнотою. Цю роботу здійснюють спільно з НАДС.

«Держслужбовців зараз понад 240 тисяч. Та інша річ, що є багато людей, які отримують зарплату з бюджету і не є держслужбовцями. Одне з ключових завдань, що стоять переді мною і Нацагентством держслужби, — створити Єдиний реєстр держслужбовців. Бо зараз немає інформації про те, скільки людей і де саме працює. А нам слід мати таку інформацію», — вважає він. І додає, що триває збір інформації від усіх адміністрацій про кількість людей, які перебувають на державній службі.

Він переконаний, що створення такого реєстру дасть змогу сформувати навколо нього єдину інфраструктуру для подальшої централізованої взаємодії, організації різних видів навчання, централізованого оповіщення тощо.

За інформацією Відділу новин газети КМУ «Урядовий кур’єр»

Державна служба: перезавантаження Іван ЛЕВАДСЬКИЙ,експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ Триває перезавантаження влади. Про те, яких змін зазнають класифікація посад держслужбовців, оплата їхньої праці, процедури оцінювання, інформування та звільнення, а також хто з держслужбовців тепер працюватиме за контрактом — розповімо детальніше. Зміни у державній службі

16 жовтня

Скільки уповноважених осіб потрібно призначити замовнику замість тендерного комітету

Відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі буде уповноважена особа. Таку вимогу встановлює Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель», за який проголосувала ВРУ 19 вересня 2019 року.

Уповноважену особу замовники визначатимуть або призначатимуть одним із таких способів:

  • покладуть на працівника із штатної чисельності функції уповноваженої особи як додаткову роботу із відповідною доплатою;
  • введуть до штатного розпису окрему посаду, на яку буде покладено обов`язки виконання функцій уповноваженої особи;
  • укладатимуть трудову угоду.

Можна буде призначити як одну, так і декілька уповноважених осіб, якщо кожна з таких осіб буде відповідальною за організацію та проведення конкретних процедур закупівель/спрощених закупівель.

Аби замовники мали змогу порахувати, скільки уповноважених осіб потрібно буде для їхніх закупівель, аналітики Київської школи економіки розробили спеціальний інструмент. Рекомендована кількість уповноважених осіб залежить від обсягу закупівель та рівня їх складності.

Підставляйте власні дані в поля інструмента за посиланням та розраховуйте рекомендовану саме для вас кількість уповноважених осіб.

Новий Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Однак в дію він буде введений через 6 місяців після дня його опублікування.

Докладніше про зміни в сфері публічних закупівель дивіться у вебінарі «16 важливих змін у публічних закупівлях, до яких треба готуватися замовникам».

Для передплатників журналу "Держзакупівлі" із 17 жовтня 2019 року відкрита Гаряча лінія Держзакупівель

Маєте запитання, що стосуються Вашої закупівлі?

 Телефонуйте за номером 800 211 222

16 жовтня

Для бухобліку земельних ділянок не потрібна експертна оцінка

Нагадаємо, перш ніж відобразити у бухгалтерському обліку вартість земельних ділянок та права користування земельними ділянками, потрібно було проводити експертну грошову оцінку земельних ділянок. Це передбачав абзац восьмий частини другої статті 13 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 № 1378-IV.

Цю норму скасує Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» від 20.09.2019 № 132-IX з дня, наступного за днем опублікування цього закону.

Грошова оцінка земельних ділянок може проводитися за згодою сторін договору.

Цей закон також встановлює заборону для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, а також осіб, які прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, вимагати подання звіту експертної грошової оцінки земельної ділянки, якщо обов’язковість такої оцінки не встановлена законом.

Із Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» від 20.09.2019 № 132-IX

Операційна оренда земельної ділянки:

16 жовтня

Працівник перевіряє лікарняний лист на правильність — повідомляє Сьомий апеляційний адміністративний суд

У зв’язку з хворобою відсутність на робочому місці працівник підтверджує листком непрацездатності. Заповнює його заклад охорони здоров’я, але щоб не було проблем з його оплатою, він повинен бути заповнений правильно. Тож перш ніж віднести його роботодавцю, працівник має самостійно перевірити усі дані.

На лицьовій частині листка непрацездатності обов’язково має бути:

  • підкреслено слово «первинний» або «продовження» (у разі продовження зазначається номер попереднього листка непрацездатності);
  • назва та місцезнаходження закладу охорони здоров’я (повністю), що підтверджується штампом та печаткою закладу охорони здоров’я «Для листків непрацездатності»;
  • дата видачі (цифрами вказується число, після чого літерами — назва місяця, цифрами зазначається рік);
  • прізвище, ім’я та по батькові непрацездатного зазначаються повністю, число повних років цифрами, стать підкреслюється;
  • місце роботи, назва і місцезнаходження установи, організації (повністю);
  • відкриття та закриття періоду непрацездатності засвідчується підписом та печаткою лікаря;
  • у графі «Стати до роботи» вказують словами число і місяць, коли приступити до роботи, посаду, прізвище лікаря, які засвідчує він підписом та печаткою закладу охорони здоров’я «Для листків непрацездатності». У разі продовження тимчасової непрацездатності підкреслюють «Продовжує хворіти» та зазначають номер нового листка непрацездатності.

Помарки й виправлення не допускаються у листку непрацездатності. У разі виявлення помилки — його виправляють із записом «Виправленому вірити», підписом лікаря та печаткою «Для листків непрацездатності». На бланку листка непрацездатності дозволяється не більше двох виправлень. Якщо тимчасова непрацездатність настала поза постійним місцем проживання і роботи, листок видають за підписом головного лікаря, що засвідчується круглою печаткою закладу охорони здоров’я.

Щоб претендувати і вчасно отримати матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, працівник самостійно перевіряє правильність виданого листка непрацездатності.

Із повідомлення Сьомого апеляційного адміністративного суду

Як оплачують лікарняні Микола Постернак,експерт з питань соціального страхування Оплата лікарняних — тема не нова. Та всіх ситуацій передбачити неможливо, тож відповімо на найчастіші запитання. 12 важливих відповідей

16 жовтня

Нова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку

Мінфін наказом «Про затвердження Змін до Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами» від 17.09.2019 № 386, який набере чинності 18.10.2019, змінив типову кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення:

  • вартості безоплатно переданих/отриманих основних засобів, нематеріальних активів за операціями з внутрішнього переміщення в межах органу, уповноваженого управляти об’єктами державної (комунальної) власності;
  • сум переданих/отриманих виробничих запасів та інших нефінансових активів за операціями з внутрівідомчої передачі;
  • операцій з нарахування стипендій.

Також доповнив типовою кореспонденцією субрахунків бухгалтерського обліку для відображення:

  • вартості безоплатно переданих/отриманих капітальних інвестицій в об’єкти незавершеного будівництва за операціями з внутрішнього переміщення в межах органу, уповноваженого управляти об’єктами державної (комунальної) власності;
  • переведення об’єктів основних засобів з операційної нерухомості до інвестиційної нерухомості або навпаки, переведення інвестиційної нерухомості до складу запасів з метою реалізації;
  • надходження/вилучення коштів місцевого бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.

Врахуйте ці зміни при відображенні в обліку цих операцій.

Із наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами» від 17.09.2019 № 386

 

15 жовтня

Казначейство контролює факт погодження закупівлі з Держагентством з питань електронного урядування

Держагентство з питань електронного урядування у серпні звернулось до Казначейства з проханням дотримувати статті 48 Бюджетного кодексу України при реєстрації бюджетних зобов’язань.

Мова йде про обов’язкове погодження установою закупівлі, що відноситься до завдань (проєктів) Національної програми інформатизації. Погоджує її генеральний державний замовник Національної програми інформатизації, тобто Держагентство з питань електронного урядування, що наразі перетворюється в Міністерство цифрової трансформації.

Тож якщо код предмету закупівлі за Єдиним закупівельним словником відповідає кодам 30200000-1, 32400000-7 (крім 32440000-9), 48000000-8, 50300000-8, 72000000-5, 73100000-3, 73200000-4, 73300000-5 — закупівлю установі потрібно обов’язково погодити.

Електронний сервіс «Єдиний закупівельний словник»

Як це зробити — ми писали 23.09.2019 — «Як погодити закупівлю комп’ютерної техніки, інформаційних систем, технологій».

Із листа Держагентства з питань електронного урядування від 02.08.2019 № 1/04-1-1923

Встановлення лічильника на опалення з усім спектром послуг

 

15 жовтня

Як визначати очікувану вартість закупівлі

Після підписання Президентом Закону «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» (законопроєкт № 1076), Мінекономіки як уповноважений орган затвердить Примірну методику розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі.

Проєкт цієї методики передбачає п’ять етапів визначення очікуваної вартості закупівлі:

  • визначення потреби в товарах, роботах, послугах;
  • формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик;
  • аналіз ринку;
  • визначення вимог до умов поставки і оплати;
  • визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі.

Очікувану вартість товарів/послуг визначатимемо:

  • методом порівняння ринкових цін;
  • на підставі закупівельних цін попередніх закупівель;
  • за цінами і тарифами, які регулюються (визначаються) державою.

Очікувану вартість робіт, як і раніше, визначатимуть за будівельними нормами.

Із проєкту Примірної методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі

 

15 жовтня

Розміри соціальних виплат визначатиме Держбюджет

У п’ятницю, 11.10.2019, на засіданні Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів очільник Мінсоцполітики Юлія Соколовська запропонувала «відв’язати» понад 150 видів соціальних виплат та фінансових показників від прожиткового мінімуму.

На її думку, з розміру прожиткового мінімуму слід визначати лише розмір пенсій та допомоги малозабезпеченим сім’ям. Натомість розмір усіх інших виплат вона запропонувала встановлювати в абсолютних цифрах і переглядати їх розмір щороку під час прийняття Держбюджету.

За її словами, це не призведе до зменшення розміру соцдопомог, а навпаки, — дозволить реально допомогти сім’ям, щоб вони жили не за рівнем бідності.

На засіданні комітету сторони домовилися про проведення громадських та комітетських слухань на цю тему для формалізації пропозиції і оформлення її у відповідний законопроект.

Із сайту Мінсоцполітики

11 жовтня

З Днем захисника України!

Нехай ваші сила та мужність завжди живляться любов’ю та підтримкою близьких і рідних. І після будь-яких баталій, які часто трапляються у повсякденному житті, вдома на вас завжди чекає затишна гавань.

Міцного здоров’я, успіхів та надійного тилу!

І нехай вам завжди буде кого захищати, але не буде від кого!

11 жовтня

Витрати на сплату комунальних послуг зменшаться — Президент України

Учора, 10 жовтня, до пізньої ночі тривав прес-марафон з Президентом України Володимиром Зеленським. Глава держави відповідав на запитання журналістів, зокрема щодо тарифів на комунальні послуги.

Так, одним із завдань української влади є зменшення частки витрат, яку українські родини витрачають на сплату тарифів на комунальні послуги, заявив Президент України Володимир Зеленський.

«Міжнародний валютний фонд вимагає, щоб були ринкові ціни. Для нашої країни — це збільшення тарифів. Але ви бачите, що, починаючи з літа, ми їх зменшуємо. Це і є наше завдання. Я говорив з Міжнародним валютним фондом і з нашим Урядом, і ми домовлялися: якщо ми відкриємо ринок і якщо у нас будуть ринкові ціни, відсоток на сплату комунальних тарифів від доходу сім’ї повинен зменшитися. І це ми гарантуємо людям», — сказав Глава держави під час прес-марафону.

Володимир Зеленський зазначив, що прожитковий мінімум у 2020 році має збільшитися, а також наголосив «Людина ніколи не платитиме 50-80% від свого доходу чи доходу сім’ї за «комуналку». Ми працюємо над деякими речами, щоб тарифи зменшилися».

За інформацією офіційного інтернет-представництва Президента України