ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

Бухоблік та оподаткування

22 серпня

Ревізори виявили порушень у відділі освіти на 4 мільйони

Фахівці Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області під час планової ревізії Відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради виявили порушень на суму 4 761,6 тис. грн.

Основним порушенням було недотримання вимог законодавства з оплати праці, що призвело до зайвого використання бюджетних коштів на суму 2 646,8 тис. грн. За результатами ревізії на 12 посадових осіб відділу освіти склали протоколи про адміністративні правопорушення.

Незаконно нарахована зарплата не завжди є результатом зловмисних дій посадових осіб. Трапляється, що ревізори, аби виконати план, вигадують порушення, якого насправді немає. А посадові особи установи через необізнаність у законодавстві погоджуються з висновками ревізорів. Як передбачити, на що саме звернуть увагу перевіряльники, зокрема, у колективному договорі установи — розкаже колишній ревізор на семінарі «Як уникнути штрафонебезпечних помилок».

Регулярно отримувати свіжу інформацію про перевірки рекомендуємо із тематичної рубрики журналу «Головбух: Бюджет».

За інформацією ІАВ Провінція

 

22 серпня

Не дотримали строку тривалості відпустки без збереження зарплати — штраф

За сімейними обставинами та з інших причин працівнику може надаватися відпустка без збереження зарплати на строк, обумовлений угодою між працівником та роботодавцем, але не більше 15 календарних днів на рік (стаття 84 КЗпП, стаття 26 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР; далі — Закон № 504). Тобто, основними підставами для її надання є:

  • згода сторін;
  • сімейні обставини та інші причини;
  • тривалість не більше 15 календарних днів на рік.

У випадках, передбачених статтею 25 Закону № 504, працівнику в обов’язковому порядку надають відпустку без збереження заробітної плати за його бажанням визначеної тривалості, яка не включається у граничний строк для відпустки без збереження зарплати за згодою сторін.

Особи, винні в порушенні законодавства про відпустки, несуть відповідальність згідно з законодавством. Тобто, на посадових осіб держорганів, органів місцевого самоврядування, бюджетних установ накладають штраф від 30 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510-1700 грн).

Окрім цього, за порушення вимог статті 84 КЗпП, статей 25, 26 Закону № 504 на держорган, орган місцевого самоврядування, бюджетну установу накладуть штраф у розмірі мінімальної заробітної плати (4173 грн).

За інформацією Управління Держпраці в Полтавській області

Відпустки за свій рахунок: чи можна поєднати «обов’язкові» та «за згодою сторін» Алла ВОЛОВЕНКО, експерт MCFR Головбух Працівник відгуляв відпустку «за свій рахунок» в обов’язковому порядку та просить ще таку ж «за згодою сторін»? Чи може роботодавець погодитися? Як діяти роботодавцю

22 серпня

Скоро головні розпорядники оглядатимуть витрати держбюджету

Для підвищення ефективності та результативності використання коштів держбюджету за рішенням Уряду проводяться огляди витрат держбюджету. Організаційно-методологічні засади проведення цих оглядів витрат згідно з частиною 10 статті 20 Бюджетного кодексу України визначає Мінфін.

Мінфін оприлюднив для обговорення проєкт наказу, яким:

  • затверджено загальні вимоги до проведення оглядів витрат державного бюджету;
  • визначено форму звіту про огляд витрат державного бюджету (додаток до цих вимог).

Під час ініціювання, організації та проведення оглядів витрат держбюджету ці вимоги застосовуватиме:

  • Мінфін і головні розпорядники;
  • відповідальні головні розпорядники — головні розпорядники, яких Уряд уповноважив провести огляд витрат держбюджету;
  • робочі групи з проведення огляду витрат у відповідних сферах.

Огляд витрат застосовують для:

  • вирішення проблеми у відповідній сфері;
  • удосконалення існуючого механізму реалізації державної політики у сфері;
  • покращення якості надання публічних послуг або отримання більшого результату при використанні визначеного обсягу бюджетних коштів;
  • винайдення способів економії бюджетних коштів для їх спрямування на інші пріоритетні напрями діяльності відповідального головного розпорядника.

Алгоритм, за яким оглядатимуть витрати держбюджету, такий:

  1. вибір сфери та визначення цілі огляду витрат;
  2. формування робочої групи;
  3. розробка плану-графіка проведення огляду витрат;
  4. оцінка ефективності реалізації державної політики й відповідних витрат держбюджету; 
  5. розробка варіантів досягнення цілі огляду витрат;
  6. підготовка звіту про огляд витрат, його подання до Уряду, публікація.

Із проєкту наказу Мінфіну «Про огляди витрат державного бюджету»

Середньострокове бюджетне планування: що має знати розпорядник

Одна з новацій бюджетного законодавства — середньострокове бюджетне планування. Експерт пояснив, як його втілюватимуть для місцевих бюджетів та які документи складатимуть розпорядники бюджетних коштів за його результатами

Як втілювати новації

22 серпня

Нарахували індексацію зарплати після звільнення — що з ЄСВ

Суми індексації заробітної плати є складовою фонду додаткової заробітної плати і є виплатами за відпрацьований час.

Якщо після звільнення працівника йому нарахували зарплату (індексацію) за попередні місяці, базу нарахування ЄСВ визначайте поділивши суму зарплати (індексації) на кількість місяців, за які її нарахували. При цьому суми індексації за відповідний місяць включайте до суми зарплати за відповідний попередній місяць (ЗІР, підкатегорія 301.04.01).

Але слід зауважити, коли за відповідний попередній місяць сума зарплати була менше розміру мінімальної зарплати (неповний робочий час, відпустка без збереження зарплати), база нарахування ЄСВ включала додаткову базу (реквізит 19 Таблиці 6 Звіту з ЄСВ). У такому разі базу нарахування ЄСВ за відповідний попередній місяць, у т. ч. додаткову базу нарахування ЄСВ, відкоригуйте на суму нарахованої індексації. І це відобразіть у Звіті з ЄСВ за той місяць, у якому нарахували індексацію після звільнення працівника.

Із ЗІР ДФС підкатегорія 301.04.01

Серпнева індексація зарплат бюджетників Ніна Підлужна,заступник генерального директора Директорату стратегічного планування, координації політики та євроінтеграції Міністерства соціальної політики України Держстат встановив індекс інфляції у червні 2019 року у розмірі 99,5%. Яким категоріям працівників бюджетної сфери нараховувати індексацію у серпні 2019-го та у яких розмірах виплачувати — у публікації Кому і скільки

 

21 серпня

Наявний склад для зберігання пального — чи є платником акцизного податку

Суб’єкта господарювання, який використовує пальне виключно для потреб власного споживання, з 01.07.2019 вважають особою, що реалізує пальне, за умови, що він є розпорядником акцизного складу (із ЗІР 116.01).

Не є акцизним складом паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.

Також не є акцизним складом приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів за наявності умов:

  • суб’єкт господарювання — власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (1 млн л);
  • використовує пальне виключно для потреб власного споживання;
  • не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовує суб’єкт господарювання — не розпорядник акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального для потреб власного споживання.

За таких умов установи, заклади, які мають ємності для зберігання пального в зазначених межах, використовують пальне виключно для потреб власного споживання, не реалізують і не зберігають пальне іншим особам, не вважатимуть особами, які реалізують пальне, а відтак і платниками акцизного податку.

Із ЗІР ДФС 116.01, 116.11

21 серпня

Повідомив про хабар чи схему — отримай 10% суми хабаря чи відшкодованих збитків державі

У понеділок, 19.08.2019, в Офісі Президента обговорювали питання у сфері боротьби з корупцією щодо:

  • вдосконалення механізмів повідомлення про корупційні правопорушення;
  • посилення захисту осіб, які надають таку інформацію;
  • способи їх мотивації для викривання топ-корупціонерів.

Законопроєкти, що розробляють, регламентують:

  • способи та порядок повідомлення про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
  • процедури розгляду таких повідомлень;
  • права та гарантії захисту викривачів, їхніх близьких осіб та інших осіб, які сприяли розкриттю викривачем інформації.

Викривачів наділять правом отримувати:

  • відомості про стан розгляду наданої інформації;
  • безоплатну правову допомогу і конфіденційність;
  • матеріальну винагороду у межах 10% від суми відшкодованих державі збитків або розміру неправомірної вигоди (хабара).

Викривачі, що повідомляють про масштабні корупційні схеми, які завдають державі значних збитків, будуть заохочені матеріальною винагородою. Крім того, держава гарантуватиме викривачам корупційних злочинів захист від переслідувань за розголошення інформації, відновлення порушених трудових та інших прав, конфіденційність повідомлень про корупцію, а також встановлення відповідальності у випадках переслідування викривачів.

 З офіційного інтернет-представництва Президента України

Як перевіряти інформацію про корупційні правопорушення Оксана СОКОЛОВА,головний редактор журналу «Держзакупівлі» Розповімо, де та як перевіряти інформацію про учасників торгів, аби вчасно виявити корупційних правопорушників П’ять запитань

21 серпня

Ви не зможете оголосити тендер, поки не заплануєте його, — із 23 серпня

У кожної закупівлі має бути окремий ідентифікатор плану. Адже з одного плану замовник зможе створити лише одну закупівлю.

Якщо ж замовник захоче оголосити закупівлю, якої немає в річному плані закупівель, він має спочатку відкоригувати план. Тобто внести зміни до плану — додати до нього таку закупівлю, а вже з плану оголошувати процедуру закупівлі. 

У разі відміни закупівлі чи якщо її визнають такою, що не відбулася, план вважають використаним. Тому, щоб провести повторну процедуру, треба буде опублікувати новий план.

А ось обов’язку проводити закупівлю на тому майданчику, на якому замовник її запланував, немає. Оголошувати закупівлю можна буде й з іншого майданчика.

Увага! Зв'язка з планом — обов'язкова для всіх понадпорогових процедур. Виняток зроблений лише для другого етапу конкурентного діалогу та раундів закупівель за рамковою угодою.

У разі допорогових закупівель та процедур звітування — це опційна умова.

Ця доробка в системі має сприяти як кращому процеcу планування закупівель в замовника, так контролю за закупівлями.

Джерело: веб-сайт ProZorro

Зразок Порядку взаємодії у замовника, що допоможе навести лад у закупівлях Надія Бігунзаступник генерального директора із закупівель Державного підприємства «Медичні закупівлі України» Щоб закупити потрібне і вчасно, великий замовник організовує взаємодію між структурними підрозділами. Як це ліпше зробити і хто має відповідати за різні етапи процесів планування та проведення закупівель? Зразок Порядку взаємодії

21 серпня

Працівник-сумісник — як оплачувати його роботу

Сумісництвом вважають виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або в громадянина за наймом.

Фахівці Держпраці нагадали, що порядок роботи сумісників і оплату їхньої праці регулює:

  • постанова КМУ «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 03.04.1993 № 245;
  • Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій, затверджене наказом Мінпраці, Мін’юсту і Мінфіну від 28.06.1993 № 43.

За роботи за сумісництвом з працівником укладається трудовий договір. Стороною трудового договору про роботу за сумісництвом на стороні власника (підприємства, установи, організації) може бути як інший власник (підприємство, установа, організація), так і той самий власник (підприємство, установа, організація), з яким працівник уклав трудовий договір про основну роботу, в такому разі трудові договори юридично не пов’язані між собою.

Тривалість роботи за сумісництвом не може перевищувати чотирьох годин на день і повного робочого дня у вихідний день.

Працівникові, який працює за сумісництвом, працю оплачують за фактично відпрацьований час виходячи з передбачених умовами оплати праці складових (посадовий оклад, надбавки та доплати до нього тощо).

За інформацією Управління Держпраці у Кіровоградській області

Сумісник на лікарняному: як обчислити та надати допомогу Микола ПОСТЕРНАК, експерт MCFR Головбух Сумісники, так само як і інші працівники, можуть захворіти чи отримати невиробничу травму, доглядати за дитиною чи піти у відпустку по вагітності та пологах. Період тимчасової непрацездатності установа має оплатити. Як правильно оплачувати

20 серпня

Держслужбовець чи ні — Уряд оновить критерії

Критеріями визначення переліку посад працівників держорганів, які виконують функції з обслуговування, є зміст і характер виконуваної ними роботи, зокрема, що в переважній більшості пов’язана із забезпеченням належних умов функціонування держоргану, у т. ч. документальним забезпеченням та діловодством (крім працівників, які опрацьовують документи з обмеженим доступом).

Працівники, які опрацьовують документи з обмеженим доступом, є держслужбовцями.

Документи з обмеженим доступом досить широке поняття та включає не лише документи з грифом «ДСК» чи грифом секретності «особливої важливості», «цілком таємно», «таємно».

Фахівці НАДС розробили проект постанови КМУ, яким цю ситуацію врегульовано. Тобто до держслужбовців відноситимуть працівників, які опрацьовують документи з грифом «ДСК» чи грифом секретності «особливої важливості», «цілком таємно», «таємно».

Із проекту постанови КМУ «Про внесення зміни до пункту 1 критеріїв визначення переліку посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування»

Діяльність держслужбовців оцінюватимуть по-новому Іван Левадський,експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ Щороку органи держслужби оцінюють результати діяльності держслужбовців. Однак тепер вони це робитимуть за оновленим порядком. Хто тепер визначатиме завдання і ключові показники для держслужбовців та як оцінюватимуть результати виконання завдань — дізнаєтеся зі статті Як оцінюватимуть

20 серпня

Отримання палива за талонами — чи потрібно складати акцизну накладну

Закуповуючи паливо у постачальників, бюджетні установи, держоргани, органи місцевого самоврядування досить часто прописують у договорах про закупівлю, що приймання-передача палива здійснюється на підставі талонів та карток (бланків-дозволів, смарт-карток, паливних карток). Адже в більшості відсутні власні ємності для зберігання палива. Перехід права власності на паливо відбувається в момент фактичного отримання палива на АЗС після пред’явлення водіями талонів, карток.

Фахівці ДФС роз’яснили, що реалізація пального — це будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

  • до акцизного складу;
  • до акцизного складу пересувного;
  • для власного споживання чи промислової переробки;
  • будь-яким іншим особам.

Не вважають реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

  • у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;
  • при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб’єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу.

Особа, яка реалізує пальне, зобов’язана скласти акцизну накладну в одному примірнику у разі реалізації пального з акцизного складу будь-яким іншим особам — не платникам акцизного податку. Тобто, акцизну накладну складає суб’єкт роздрібної торгівлі — розпорядник акцизного складу (суб’єкт господарювання, що експлуатує АЗС) підчас фізичного відпуску пального. Після чого реєструє її в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Із ІПК ДФС від 15.08.2019 № 3802/6/99-99-12-02-02-15/ІПК

20 серпня

Як індексувати зарплату службовцям, спеціалістам, керівним працівникам ОМС у червні, липні

Для службовців, спеціалістів, керівних працівників ОМС з 25.06.2019 підвищили розміри посадових окладів. Фахівці Мінсоцполітики роз’яснили як потрібно нараховувати індексацію, розраховувати новий індекс споживчих цін (ІСЦ).

Так, після підвищення розміру посадових окладів, ІСЦ для подальшої індексації розраховуйте з липня 2019 року.

Оскільки підвищення посадових окладів у червні 2019 року проведено не з першого числа, суму індексації до 25.06.2019 розраховуйте пропорційно часу, відпрацьованому до підвищення посадового окладу.

Після 25.06.2019 індексацію не нараховуйте, якщо сума підвищення зарплати (із розрахунку за повний місяць) перевищила суму індексації.

Якщо розмір зарплати працівника після підвищення з урахуванням визначеної суми індексації є меншим від законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, проводьте доплату до рівня мінімальної заробітної плати.

Із листа Мінсоцполітики від 19.07.2019 № 13495/0/2-19/51

Серпнева індексація зарплат бюджетників Ніна Підлужна,заступник генерального директора Директорату стратегічного планування, координації політики та євроінтеграції Міністерства соціальної політики України Держстат встановив індекс інфляції у червні 2019 року у розмірі 99,5%. Яким категоріям працівників бюджетної сфери нараховувати індексацію у серпні 2019-го та у яких розмірах виплачувати — у публікації Кому і скільки

19 серпня

Як оплачувати роботу у вихідний день

Спосіб компенсації роботи у вихідний день (надання іншого дня відпочинку чи підвищена оплата) визначають за погодженням з працівником у наказі про залучення його до роботи у вихідний день.

Оплата роботи у вихідний день здійснюється за статтею 107 КЗпП.

За роз’яснення Мінсоцполітики (лист 09.12.2014 № 922/13/155-14), оплата праці за роботу у вихідний, святковий та неробочий день працівникам, які одержують місячний оклад, провадиться у розмірі:

  • одинарної годинної або денної ставки понад оклад — якщо робота у вихідний, святковий, неробочий день провадилася у межах місячної норми часу;
  • подвійної годинної або денної ставки понад оклад — якщо робота провадилась понад місячну норму.

Оплата у зазначеному розмірі провадиться за години, фактично відпрацьовані у вихідний, святковий і неробочий день. При визначенні годинної ставки для оплати відпрацьованих годин у святкові, неробочі, вихідні дні місячний посадовий оклад працівника ділиться на місячну норму тривалості робочого часу, затверджену правилами внутрішнього трудового розпорядку для даного підрозділу (працівника).

На бажання працівника, який працював у святковий і неробочий день, йому може бути наданий інший день відпочинку. Як пояснили фахівці ГУ Держпраці у Львівській області таким правом може скористатись працівник лиш тоді, коли час роботи у святковий, неробочий день не включено до норми робочого часу.

Тобто, для працівників, які працюють за графіками і час роботи у святкові та неробочі (вихідні) дні зараховують до місячної норми робочого часу, оплата праці провадиться у розмірі одинарної годинної або денної ставки зверх окладу, але не може бути замінена іншим днем відпочинку, оскільки в такому випадку працівником не буде повністю відпрацьована встановлена йому норма робочого часу.

В установах, зупинення роботи на яких неможливе через необхідність безперервного обслуговування населення, вихідні дні надаються в різні дні тижня почергово кожній групі працівників згідно з графіком змінності (виходу на роботу). Компенсація за роботу у вихідний день провадиться у тому випадку, коли працівник залучався до роботи безпосередньо у свій вихідний день, який визначений йому графіком виходу на роботу.

За інформацією ГУ Держпраці у Львівській області

До відома:

19 серпня

Чи потрібна ліцензія на зберігання пального

Ліцензії на право зберігання пального видають строком на 5 років на кожне місце його розташування. Згідно з статтею 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР для окремих місць зберігання ліцензія не потрібна.

Так, ліцензію на право зберігання пального не отримують на місця зберігання пального, які використовують:

  • установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
  • установи і організації системи державного резерву.

ДФС роз’яснила, що зберігання пального в паливних баках транспортних засобів/технічному обладнанні/пристроях не потребує отримання ліцензії на право зберігання пального, оскільки дані резервуари не являються нерухомим майном та не мають чіткої прив’язки до місця (території).

За інформацією ДФС

Зміни, які варто врахувати

19 серпня

Коли безготівкові розрахунки лише через уповноважені банки

НБУ затвердив нове Положення про порядок здійснення безготівкових розрахунків в Україні в національній валюті в особливий період.

Залежно від рівня ризику для банківської системи, масштабу загрози, інших факторів НБУ визначив три етапи функціонування особливого періоду. Так, в умовах:

  • першого періоду — банки здійснюватимуть розрахунки через систему електронних платежів НБУ у порядку, установленому нормативно-правовим актом НБУ, який регулює безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті;
  • другого періоду — НБУ може прийняти рішення про обмеження, зупинення здійснення безготівкових розрахунків у банках, які зареєстровані (або мають відокремлені підрозділи) у місцевостях, у яких введено воєнний стан;
  • третього періоду — у разі введення воєнного стану на всій території України НБУ прийме рішення щодо здійснення безготівкових розрахунків тільки через визначені уповноважені банки.

Нагадаємо, перелік уповноважених банків НБУ визначає щороку або за потреби — його може уточнити.

Із постанови Правління НБУ «Про внесення змін до Положення про порядок здійснення безготівкових розрахунків у національній грошовій одиниці України в особливий період» від 06.08.2019 № 103

 

16 серпня

В роботі електронної системи закупівель з’явилися нові правила

Уряд затвердив нову редакцію Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків.

За новими правилами електронний майданчик має створити комплексну систему захисту інформації своєї інформаційно-телекомунікаційної системи —

  • погодити технічне завдання на її створення з адміністратором і Держспецзв’язку;
  • отримати атестат відповідності комплексної системи захисту інформації за результатами державної експертизи у сфері технічного захисту інформації.

Оператор електронного майданчика може контролювати інформацію, яку розміщує користувач, та повідомляти, якщо інформація неналежного змісту.

Якщо ж в ЕСЗ розміщена інформація шкідливого та образливого характеру та інформації, що не стосується проведення закупівлі, Уповноважений орган приймає рішення про надання дозволу адміністратору зняти з оприлюднення таку інформацію.

Оператор електронного майданчика сплачуватиме адмістратору ЕСЗ штраф, зокрема, якщо:

  • порушена доступність даних, що полягає у непередачі на веб-портал Уповноваженого органу або неприйманні з веб-порталу документів (їх оновлення) або окремих файлів більш як 5 годин робочого часу сумарно протягом календарного року;
  • технічного збою більш як 7 годин робочого часу сумарно протягом календарного року;
  • розкрито конфіденційну інформацію, тобто відбулася передача інформації третій особі без попередньої згоди щодо цього особи, яка є власником такої конфіденційної інформації.

Упроваджується п’ятий рівень авторизації електронного майданчика для надання послуг централізованим закупівельним організаціям. Авторизуватимуть за п’ятим рівнем акредитації тільки ті майданчики, що мають третій і другий та/або третій і четвертий рівні акредитації.

Джерело: постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків» від 10.07.2019 № 704

Електронна взаємодія у публічних закупівлях: розставляємо акценти Ярослава ДУБРОВА,консультант з публічних закупівель, Київ Публічні закупівлі відбуваються в електронному форматі. Тож і учасники, які готують та подають свої тендерні пропозиції, і замовники, які такі пропозиції розглядають, мають пам’ятати про правила електронної взаємодії. Як правильно оформляти документи

16 серпня

Казначейство підготувало проект змін для місцевих бюджетів

В Україні запроваджують міжнародний номер банківського рахунку (IBAN). З цією метою Казначейство підготувало проект змін до:

  • порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів;
  • примірного договору про надання позики на покриття тимчасового касового розриву місцевого бюджету.

Так, з тексту цих документів і додатків до них вилучено словосполучення (реквізит) «код банку» / «МФО».

Також із форм документів, які застосовуються у процесі казначейського обслуговування місцевих бюджетів, вилучено форму платіжного доручення.

Ці зміни застосовуватимуть з 1 листопада, після набрання чинності відповідним наказом. Проєкт наказу оприлюднено на офіційному сайті Казначейства у розділі «Проекти нормативно-правових актів для обговорення з громадськістю» рубрики «Для громадськості».

З проєкту наказу Мінфіну «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України»

Реєстрація бюджетних зобов’язань: робочі ситуації Іван Левадськийексперт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ Бюджетні установи мають реєструвати свої зобов’язання в органах Казначейства. Як діяти у нестандартних ситуаціях — договір уклали на два роки або визнали нікчемним чи повернули оплачений товар? Алгоритм дій

16 серпня

Визначені розміри стипендій для видатних та молодих і перспективних спортсменів з олімпійських видів спорту і їх тренерів

Міністр молоді та спорту Ігор Жданов зазначив, що стипендії спортсменам і тренерам буде суттєво збільшено, їх розмір підвищуватимуть одночасно зі зростанням прожиткового мінімуму для працездатних осіб (пмпо).

Наразі стипендія для переможця Олімпіади становить 15 000 грн, для чемпіона світу — 12 000 грн. Після прийняття відповідного нормативного акта, її розмір складатиме відповідно 16 і 13 пмпо.

Призери чемпіонату Європи претендуватимуть на стипендію розміром:

  • 9 пмпо — за перше місце;
  • 8 пмпо — за друге місце;
  • 7 пмпо — за третє місце.

Тренери отримуватимуть 50% від розміру стипендії своїх спортсменів.

Спортсмени, які посіли 1-3 місця на чемпіонатах світу у найближчій до дорослих віковій групі мають отримувати стипендію у розмірі від 8 до 6 прожиткових мінімуми, чемпіонатах Європи — від 6 до 4 прожиткових мінімумів. Для переможців і призерів Юнацьких Олімпійських ігор, чемпіонатів світу або Європи серед юніорів (юніорок) — 3 прожиткові мінімуми.

Із офіційного сайту Мінмолодьспорт

 

16 серпня

Граничні суми витрат на закупівлю комплекту меблів для службового кабінету керівника підвищено

Уряд вніс зміни до Граничних сум витрат на придбання легкових автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, комп’ютерів, придбання і утримання мобільних телефонів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету.

Зокрема, зросли граничні суми витрат на придбання комплекту меблів для службового кабінету:

  • керівника ЦОВВ, голів обласних держадміністрацій — з 15 000 грн до 25 000 грн;
  • заступників керівників ЦОВВ — з 11 000 грн до 25 000 грн;
  • заступників голів обласних держадміністрацій — з 9000 грн до 25 000 грн;
  • керівників інших державних органів, бюджетних установ і організацій, голів місцевих судів та їх заступників — з 6500 грн до 15 000 грн.

Для окремих посадових осіб окремих органів не визначали граничні суми витрат на зазначені цілі. Наразі це питання врегульовано. 

Із постанови КМУ «Про внесення змін до граничних сум витрат на придбання легкових автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, комп’ютерів, придбання і утримання мобільних телефонів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету» від 14.08.2019 № 717

До відома:

 

16 серпня

Як змінювати ціну у договорах постачання електроенергії

Із 1 липня у зв’язку із повним запуском нового ринку електричної енергії змінилися принципи ціноутворення на ринку, а відповідно, зросли ціни на електроенергію. Мінекономрозвитку роз’яснило, як бути замовникам, а за окремими поясненнями звернулося до НКРЕКП.

НКРЕКП листом від 08.08.2019 № 8312/13.1/7-19 пояснило:

  • який порядок формування ціни електроенергії з 01.07.2019 та можливості зіставлення цін, за якими укладені договори на постачання електроенергії до 01.07.2019 з індикативними цінами електроенергії «на добу наперед»;
  • які органи уповноважені надавати інформацію щодо коливання ціни електроенергії на ринку.

Тож як бути сторонам договору, укладеного за результатом процедури закупівлі до 01.07.2019, якщо ціна на електроенергію проколивалася на ринку? Вони можуть використовувати випадок зміни ціни за одиницю товару до 10% без збільшення суми договору з відповідним зменшенням кількості товару (за п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII). У такому випадку зміни вносять:

  • за допомогою додаткової угоди до договору;
  • обгрунтовано — з документальним підтвердженням.

Як орієнтир, аби укласти правочини з купівлі-продажу електроенергії на ринку електроенергії, можна використовувати ціну, обсяги купівлі-продажу електроенергії для кожного розрахункового періоду та інші показники, що оприлюднюють за результатами торгів. Оприлюднює результати торгів на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку ДП «Оператор ринку». Тож факт коливання ціни електроенергії на ринку можна підтвердити інформацією з його вебсайту — https://www.oree.com.ua/

Мінекономрозвитку також нагадує, що під час процедур закупівель для потреб наступного періоду у проєктах договорів слід передбачати відповідний порядок зміни ціни на електроенергію під час застосування тарифів та нормативів.

Джерело: лист Мінекономрозвитку від 14.08.2019 № 3304-04/33869-06

ПУП підвищує ціну на електроенергію: як і коли можна змінювати умови договору Ярослава Дуброва,консультант з публічних закупівель, Київ Замовник закуповує електроенергію у постачальника універсальних послуг (ПУП). ПУП листом повідомив про зміну ціни на електроенергію — з 1 липня 2019 року вона зросла на 15%. Тому сторони мають внести зміни до договору про закупівлю. Як діяти замовнику

15 серпня

Складаємо графік змінності — що врахувати

Режим роботи, тривалість робочого часу і часу відпочинку працівників установи встановлює роботодавець самостійно у правилах внутрішнього трудового розпорядку або у колективному договорі з дотриманням норм законодавства про працю.

Нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 год. на тиждень.

При змінних роботах працівники чергуються в змінах рівномірно в порядку, встановленому правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Графіки змінності доводьте до відома працівників, як правило, не пізніше чим за один місяць до введення їх в дію.

Із листа Мінсополітики від 09.07.2019 № 799/0/204-19

Скачати таблицю:

 

15 серпня

Як виправити помилки у Таблицях 1, 5, 6, 7 Звіту з ЄСВ

Бланк Звіту з ЄСВ (Додаток 4)скачати Зразок заповнення Звіту з ЄСВ (Таблиця 5)скачати Зразок заповнення Звіту з ЄСВ (Таблиця 6)скачати

Звіт з ЄСВ подавайте протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного місяця. Якщо в ньому виявили помилку до закінчення строку подання цього звіту, формуйте Звіт з ЄСВ заново з усіма таблицями та подайте його знову з типом форми «початкова».

Чинним вважатимуть останній електронний або паперовий звіт, який подали без порушення строку та який пройшов всі контролі при завантаженні до:

  • Реєстру страхувальників;
  • Реєстру застрахованих осіб.

Якщо подавали не повний звіт, а лише його окремі таблиці за поточний звітний період із зазначенням типу форми «скасовуюча», «додаткова», такий звіт не вважатимуть звітом. Звіт з ЄСВ вважають таким, що не подавався.

У разі виявлення помилки після закінчення звітного періоду в реквізитах (крім сум), що стосується страхувальника або застрахованої особи, подайте Звіт з ЄСВ за попередній період з типом форми:

  • скасовуюча — перелік таблиць звіту, відповідну таблицю (5, 6, 7) з відомостями, які були помилкові, на одну або декількох застрахованих осіб;
  • початкова — перелік таблиць звіту, відповідну таблицю (5, 6, 7) із правильними відомостями на одну або декількох застрахованих осіб.

При цьому Таблицю 6 Звіту з ЄСВ з типом форми «скасовуюча», «початкова» формуйте на кожну застраховану особу окремо. Суму нарахувань у цих таблицях мають бути ідентичними. Звіт з ЄСВ за попередній період не повинен містити таблиць 1, 2, 3, 4.

Якщо потрібно повністю скасувати відомості, зазначені в таблицях 5 та 7, подайте Звіт з ЄСВ за попередній період з типом форми «скасовуюча» (перелік таблиць звіту, таблицю 5 та/або 7) з недостовірними відомостями про застраховану особу.

Помилки у Таблиці 1 Звіту з ЄСВ можна виправити лише за поточний звітний період за умови, що строк для подачі звіту ще не сплив.

Із офіційного сайту Офісу великих платників податків ДФС

15 серпня

Помилково поінформували ДФС про прийняття працівника на роботу — як виправити

До укладення з працівником трудового договору роботодавець подає до органів ДФС повідомлення про прийняття працівника на роботу. Повідомлення подаємо за місцем обліку роботодавця в органі ДФС як платника ЄСВ.

Зразок повідомлення про прийняття працівника на роботу скачати

Форма повідомлення має два типи:

  • початкове — подаємо відомості про прийняття працівника на роботу;
  • скасовуюче — подаємо для виправлення помилки у повідомленні про прийняття працівника на роботу.

Якщо у повідомленні допущена помилка, для її виправлення подайте те саме повідомлення, але з типом форми «скасовуюче». Одночасно з ним подайте повідомлення з типом форми «початкове», у якому вкажіть правильну дату прийняття на роботу.

Із офіційного сайту ДФС у Закарпатській області

14 серпня

Чи ділити грошову допомогу держслужбовцю на частини

Державним службовцям надається щорічна відпустка тривалістю 30 календарних днів, якщо закон не передбачає тривалішої відпустки, з виплатою грошової допомоги в розмірі середньомісячної заробітної плати.

У разі поділу щорічної відпустки на частини цю допомогу виплачуйте держслужбовцю один раз на рік однією сумою під час надання будь-якої з частин цієї відпустки за його заявою.

Формуючи фонд оплати праці на відповідний бюджетний рік для кожного держслужбовця потрібно передбачити одну грошову допомогу в розмірі середньомісячної заробітної плати, яка є гарантованою виплатою один раз на рік під час надання щорічної відпустки за відповідний робочий рік.

Із офіційного сайту Профспілки працівників державних установ м. Києва

Врахуйте:

 

14 серпня

Посадові оклади підвищать окремим педпрацівникам без зміни розміру зарплати

Урядовці підвищать з 01.09.2019 на 10% посадові оклади (ставки заробітної плати) педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти.

Це не стосується педагогічних працівників, яким підвищили посадові оклади (ставки заробітної плати) з:

  • 01.01.2018 — за постановою КМУ «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників» від 11.01.2018 № 22;
  • 01.09.2018 — за постановою КМУ «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників спеціалізованих мистецьких шкіл (шкіл-інтернатів)» від 07.11.2018 № 1100.

Посадові оклади (ставки заробітної плати) підвищать у межах затвердженого фонду заробітної плати без компенсації видатків з державного бюджету місцевим бюджетам. Тобто за рахунок інших складових зарплати.

Із постанови КМУ «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 р. № 22» від 10.07.2019 № 695

До теми:

 

14 серпня

Реєстрація платником ПДВ: новації від ДФС

ДФС оприлюднила проект наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість».

Проект визначає, що якщо щодо платника ПДВ є інформація про підстави для анулювання його реєстрації, орган ДФС до дати анулювання оприлюднює:

  • відмітку «Реєстрація особи підлягає анулюванню»;
  • підставу для анулювання реєстрації платника ПДВ;
  • дату виникнення такої підстави.

Приведено до єдиного формату індивідуальний номер платника ПДВ. Це 12-розрядний числовий номер, у т. ч. і для фізичних осіб — підприємців — платників ПДВ.

До форми № 1-ЗВР «Запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість» внесено ще одну особу, яка може подавати цей запит, — особа, відповідальна за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку.

Із проекту наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість»

13 серпня

Як відображати ПДВ зі знаком «мінус» у податковій декларації

Якщо за результатами звітного (податкового) періоду податковий кредит платника перевищує його податкові зобов’язання, у платника формується від’ємне значення ПДВ звітного (податкового) періоду. Суму ПДВ з «мінусом» дозволено зараховувати до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Для цього таку суму ПДВ відображаємо у Додатках 2 і 3 до податкової декларації з ПДВ. Від’ємне значення різниці між податковими зобов’язаннями і податковим кредитом, яку переносимо до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, деталізуємо лише в частині періодів її виникнення.

Фахівці ДФС роз’яснили, що при заповненні цих додатків доцільно застосовувати принцип хронології формування від’ємного значення. Тобто податкові зобов’язання поточного (звітного) періоду зменшуйте на суму податкового кредиту у хронологічному порядку його виникнення — від найдавнішого до найновішого.

У графі 2 таблиці 2 додатка 3 рекомендовано вказувати індивідуальний податковий номер контрагента, за рахунок якого виникла сума від’ємного значення, виходячи з хронології її виникнення, починаючи зі звітного періоду, який є найближчим до дати подання декларації (найновіший звітний період), та закінчуючи найбільш давнім звітним періодом. Тобто спочатку відображайте «найновішу» щодо звітного періоду подання декларації суму ПДВ з «мінусом».

Якщо такі суми ПДВ у цих додатках хочете відображати за іншим принципом, в іншій послідовності, доцільно отримати індивідуальну податкову консультацію.

З ІПК ДФС від 06.08.2019 № 3674/6/99-99-12-02-01-15/ІПК

 

13 серпня

Установи з 1 листопада заповнюватимуть реєстраційну картку по-новому

До Порядку формування Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, затвердженого наказом Мінфіну від 22.12.2011 № 1691, розроблено проект змін. Мета цих змін — удосконалення окремих процедур казначейського обслуговування розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів.

Так, заповнюючи Реєстраційну картку розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) слід дотримуватись нового правила. Назви, скорочення слід заповнювати з урахуванням регістру, тобто використовувати великі та малі літери українського алфавіту відповідно до правопису. Це стосується реквізитів:

  • найменування розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів);
  • найменування розпорядника бюджетних коштів вищого рівня;
  • повна адреса.

Також зазначено, що великі літери, використані в установчих документах та великі і малі літери, використані при заповненні даної інформації в Реєстраційній картці, вважаються тотожними. Так буде досягнуто єдиного формату, адже відомості про розпорядників і одержувачів бюджетних коштів Казначейство оприлюднює на порталі відкритих даних (data.gov.ua).

Ці зміни застосовуватимуть з 1 листопада, після набрання чинності відповідним наказом.

З проекту наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України»

Кошторисні новації:

 

13 серпня

Казначейство вилучає код МФО банку з тексту порядків і форм документів

В Україні запроваджують міжнародний номер банківського рахунку (IBAN). З цією метою Казначейство підготувало проект змін до порядку:

  • казначейського обслуговування державного бюджету за витратами;
  • відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України;
  • реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України.

Так, з тексту цих порядків і форм документів вилучено словосполучення (реквізит) «код банку» / «МФО банку». Викладено в новій редакції форми реєстру:

  • бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів;
  • бюджетних фінансових зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Також із форм документів, які застосовуються у процесі казначейського обслуговування, вилучено форму платіжного доручення.

Ці зміни застосовуватимуть з 1 листопада, після набрання чинності відповідним наказом.

З проекту наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України»

 

 

12 серпня

Коли тривалість відпустки не обмежувати

Обмеження щодо загальної тривалості щорічних основної та додаткових відпусток встановлені частиною третьою статті 10 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР.

Так, тривалість щорічних відпусток не може перевищувати 59 календарних днів, на які має право працівник за один робочий рік.

Фахівці Мінсоцполітики роз’яснили, що обмеження не поширюється на випадки, коли працівнику надається щорічна основна відпустка за поточний робочий рік і невикористана відпустка за минулий робочий рік. Адже невикористану частину щорічної відпустки потрібно надати працівнику, як правило, до кінця робочого року, але не пізніше 12 місяців після закінчення робочого року, за який надається відпустка.

Закон не визначає терміну давності, після якого працівник втрачає право на щорічні відпустки, не забороняє надавати щорічні відпустки у разі їх невикористання. 

Із листа Мінсоцполітики від 08.07.2019 № 793/0/204-19

Більше про відпустки:

12 серпня

Як оплатити листок непрацездатності, якщо МСЕК визнала хворого інвалідом

Допомогу по тимчасовій непрацездатності оплачуємо коштом ФСС починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення або до встановлення МСЕК інвалідності.

На огляд до МСЕК хворого направляє лікарсько-консультаційна комісія лікувально-профілактичного закладу. При цьому у листку непрацездатності зазначають у графах:

  • «Направлений до МСЕК» — дату направлення документів на МСЕК, що підтверджується підписом голови лікарсько-консультативної комісії;
  • «Оглянутий у МСЕК» — дату огляду хворого.
  • «Висновок МСЕК» — висновок, що засвідчується підписом голови МСЕК та печаткою МСЕК.

Висновок МСЕК може бути таким:

  • визнаний інвалідом певної групи та категорії;
  • інвалідом не визнаний, потребує долікування;
  • інвалідом не визнаний, працездатний.

Якщо хворого визнано працездатним, термін тимчасової непрацездатності закінчується датою огляду в МСЕК. Тобто, у графі «Стати до роботи» листка непрацездатності зазначають дату, наступну за датою огляду в МСЕК. Якщо визнано непрацездатним, листок непрацездатності продовжується ЛКК лікувально-профілактичного закладу до відновлення працездатності або повторного направлення до МСЕК.

У разі визнання хворого інвалідом листок непрацездатності закривають днем надходження документів хворого на МСЕК. Дату встановлення інвалідності обов’язково зазначають у листку непрацездатності.

Оплаті підлягає період тимчасової непрацездатності, визначений в листку непрацездатності, до дня встановлення інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності). При цьому, день встановлення групи інвалідності оплаті не підлягає.

За інформацією Управління Держпраці у Полтавській області

Включати не можна вилучати: