ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

Бухоблік та оподаткування

5 грудня

Про зміни у Кодексі систем розподілу і те, де перевірити інформацію про електропостачальників в регіоні

Зміни стосуються, зокрема:

  • зменшення вартості плати за приєднання у разі несвоєчасного надання послуги з приєднання оператором системи розподілу (ОСР);
  • відповідальності ОСР, якщо буде перевищений строк надання послуг з приєднання електроустановок замовників до електричних мереж систем розподілу, та ускладнення для ОСР процедури можливого перенесення строків надання послуг з приєднання;
  • поетапної оплати замовником плати за послугу з приєднання електроустановок до електричних мереж;
  • типової форми заяви про приєднання та типових форм договорів про стандартне і нестандартне приєднання до електричних мереж;
  • розширення інформації, яку ОСР оприлюднюють та оновлюють на власних вебсайтах;
  • зобов'язання ОСР забезпечити щодобову передачу даних щодо погодинного споживання електроенергії споживачем і подальшого відображення її в його особистому кабінеті.

Нагадаємо, що перевірити інформацію про електропостачальників в регіоні можна у Переліку електропостачальників, які здійснюють діяльність на території операторів систем розподілу (ОСР). Він надає можливість споживачам швидко:

  • знайти постачальників в регіоні, які приєднані до договорів про розподіл з відповідними ОСР із посиланням на їх офіційні веб-сайти.
  • проаналізувати наявні ціни та умови постачання електроенергії постачальниками;
  • обрати електропостачальника з найвигіднішою ціною та умовами постачання.

Джерело: постанова НКРЕКП «Про затвердження Змін до Кодексу систем розподілу» від 03.12.2019 № 2595

Змінам бути!

Новий Закон про публічні закупівлі вносить у закупівельне законодавство низку змін. Акцентуємо на новому.

Норми, аналіз, практичні підказки

5 грудня

Цифровий ID громадян — новий пілотний проєкт

Для цього протягом наступних шести місяців перевірять стан технічної безпеки та захисту наявних реєстрів, а також повноту та достовірність даних користувачів у вже наявних реєстрах, зокрема шляхом співставлення даних різних реєстрів між собою.

Цифрове ID громадянина також дозволить виявити та усунути дублювання даних про одну особу чи клонування унікального запису користувача.

«Ці верифіковані дані будуть використані для забезпечення подальшого Всеукраїнського перепису населення. Плюс це спростить у подальшому всі процедури призначення та виплати соціальних виплат», 

— сказав Прем’єр-міністр Олексій Гончарук.

За інформацією Департаменту комунікацій Секретаріату КМУ

Нові показники:

5 грудня

Портал «Дія» — Єдиний державний вебпортал електронних послуг

Єдиний вебпортал державних послуг «Дія» — це:

  • можливість отримання публічних послуг, подання звернень, скарг, петицій громадян, здійснення електронного листування з органами влади, проведення опитувань тощо;
  • впровадження мобільного застосунку «Дія»;
  • користування особистим кабінетом та доступ до інформації з реєстрів;
  • створення сучасного реєстру адміністративних послуг.

Держателем Порталу «Дія» є Мінцифра. Отже, створення та впровадження порталу відбуватиметься за затвердженим Мінцифрою планом із урахуванням готовності програмних та технічних засобів вебпорталу. 

За інформацією Мінцифри

Закрити рік — вчасно і правильно

 

 

5 грудня

У договорах передбачатимуть попередню оплату по-новому

Акт спрямований на підвищення ролі головних розпорядників бюджетних коштів щодо управління бюджетними коштами, а також підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни при використанні бюджетних коштів.

Випадки, за яких можна авансувати, систематизували:

  • не більше 3 місяців — товари, роботи і послуги за поточними видатками;
  • не більше 12 місяців — товари, роботи і послуги за капітальними видатками та державними контрактами (договорами); періодичні видання;
  • не більше 24 місяців — товари, роботи і послуги за зовнішньоекономічними контрактами (договорами), укладеними на виконання міжнародних зобов’язань, а також товари, роботи і послуги, що закуповуються для забезпечення національної безпеки та оборони держави.

Головні розпорядники зможуть визначати:

  • розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у постанові;
  • кількість платежів з попередньої оплати (етапність);
  • положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва тощо.

Як і наразі, суми попередньої оплати за капітальними видатками та державними контрактами спрямовуватимуть виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг (крім нерезидентів) на небюджетні рахунки, відкриті в Казначействі, з подальшим використанням виключно з таких рахунків на цілі, визначені договорами.

Розпорядники (одержувачі) зможуть укладати договори:

  • без попередньої оплати — якщо суб’єкт раніше порушив умови договорів в частині попередньої оплати, укладених з розпорядниками (одержувачами) у мережі головного розпорядника;
  • отримувати від суб’єктів невикористані суми попередньої оплати після закінчення строку, визначеного у договорі про закупівлю, та застосовувати штрафні санкції у разі невчасного повернення;

Діючу постанову, яка встановлює порядок авансування, скасують. 

За інформацією Мінфіну

Змінам бути!

Новий Закон про публічні закупівлі вносить у закупівельне законодавство низку змін. Акцентуємо на новому.

Норми, аналіз, практичні підказки

 

 

4 грудня

Перевірки Держпраці стануть раптовими

Проєкт Порядку визначає, що вимоги Закону України «Про основі засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V не поширюються на заходи державного контролю з питань виявлення неоформлених трудових відносин. Відповідно інспектор праці не повідомлятиме роботодавця про проведення перевірки, тобто перевірка стане для роботодавця неочікуваною (раптовою).

Кількість підстав для проведення інспекційних відвідувань зменшили і їх віднесли до підстав для проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин.

Також вилучили норму, за якою роботодавця не притягають до відповідальності, якщо він виконав припис у визначений ним строк.

Із проєкту постанови КМУ «Про внесення змін до Порядку здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю»

Чому нові перевірки Держпраці особливі

4 грудня

У е-декларації зазначатимуть унікальний номер в ЄДДР

З 01.01.2020 у декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (даліе-декларація), суб’єкт декларування зазначатиме відомості про свій унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (ЄДДР) та членів сім’ї.

НАЗК наразі готує зміни до підзаконних нормативно-правових актів для впровадження цієї новації. Форма е-декларації міститиме окремі комірки для зазначення унікального номеру запису в ЄДДР:

  • суб’єкта декларування — у розділі 2.1 «Інформація про суб’єкта декларування» е-декларації;
  • членів його сім’ї — у розділі 2.2 «Інформація про членів сім’ї суб’єкта декларування» е-декларації.

У разі відсутності у суб’єкта декларування або членів його сім’ї унікального номеру запису в ЄДДР, передбачається можливість обрання суб’єктом декларування відповідного значення у цій комірці.

Унікальний номер запису в ЄДДР — це послідовність з восьми та п’яти цифр, розділених знаком «-». Він незмінний при внесенні до ЄДДР відомостей у разі:

  • оформлення документів, якщо на цей час зазначена інформація не внесена до ЄДДР або змінилася;
  • реєстрації місця проживання чи місця перебування;
  • реєстрації актів цивільного стану;
  • за бажанням особи, якщо інформація про неї не внесена до ЄДДР.

Саме за таких підстав вносяться відомості до ЄДДР. Тож для внесення інформації до ЄДДР за власним бажанням суб’єкт декларування звертається до територіального органу/територіального підрозділу Державної міграційної служби за зареєстрованим місцем проживання.

За інформацією НАЗК

Закон розширив коло суб’єктів декларування:

4 грудня

Пришвидшіть виплату лікарняних і декретних — прохання від ФСС

Фінансування лікарняних і декретних відновлено. Аби зняти соціальну напругу, ФСС звернувся до роботодавців з проханням перерахувати матеріальне забезпечення своїм працівникам у максимально короткі строки після отримання коштів від ФСС, особливо допомоги у зв’язку з вагітністю і пологами.

На виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності і вагітності та пологах ФСС направив всі наявні ресурси. З початку грудня за цим напрямом вже профінансовано 782,2 млн грн.

Допомогу від ФСС виплачує працівнику роботодавець у найближчий після дня призначення допомоги строк, встановлений для виплати заробітної плати. При цьому законодавство не забороняє роботодавцю її виплачувати відразу після отримання коштів. Тож як тільки отримали страхові кошти, відразу виплатіть працівникам — рекомендує ФСС.

За інформацією ФСС

Будьте напоготові:

 

3 грудня

Особливості використання медичної субвенції

Уряд зобов’язав ОДА вжити заходів, аби не допустити до кінця року утворення кредиторської заборгованості по заробітній платі працівників закладів охорони здоров’я та ЄСВ, нарахованої на неї.

Перерозподілену медичну субвенцію слід спрямувати насамперед на обов’язкові виплати із зарплати у закладах охорони здоров’я, в яких є заборгованість з виплати заробітної плати, строк виплати якої закінчився.

Після погашення цієї заборгованості медзакладам дозволили проводити:

До погашення цієї заборгованості розпорядники не беруть бюджетні зобов’язання та не здійснюють платежі за цими видатками.

Із розпорядження КМУ «Про перерозподіл та розподіл медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2019 році» від 15.11.2019 № 1110-р

Як оформити:

 

3 грудня

Освітню субвенцію використовуватимуть на умовах співфінансування

Щоб використати освітню субвенцію за відповідним напрямом, спершу потрібно це погодити з МОН. МОН за погодженням з Мінфіном затвердить:

  • особливості використання освітньої субвенції за напрямами;
  • критерії розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами;
  • порядок та умови погодження МОН пропозицій обласних, Київської міської держадміністрацій щодо використання освітньої субвенції.

Освітню субвенцію за напрямами (крім напряму — придбання обладнання для спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів, в яких навчаються сліпі, із зниженим зором, глухі діти), використовуватимуть на засадах співфінансування з місцевих бюджетів:

  • не більш як 70% — за рахунок освітньої субвенції та не менш як 30% — за рахунок коштів місцевих бюджетів — для закладів, розташованих у м. Києві, містах обласного значення та об’єднаних територіальних громадах з адміністративним центром у місті обласного значення та фінансування яких здійснюється з обласного бюджету;
  • не більш як 90% — за рахунок освітньої субвенції та не менш як 10% — за рахунок коштів місцевих бюджетів — для закладів, розташованих у районах та ОТГ;
  • не більш як 95% — за рахунок освітньої субвенції та не менш як 5% — за рахунок коштів місцевих бюджетів — для закладів, розташованих у селах (селищах), що мають статус гірських населених пунктів, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення.

Із розпорядження КМУ «Деякі питання використання у 2019 році освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» від 27.11.2019 № 1106-р

Нова зарплата педагогів ОЛЕНА МОРЄВА,експерт з питань оплати праці та планування, Дніпро Посадові оклади, ставки заробітної плати працівників закладів освіти стали більшими на 10%. Підстава — постанова КМУ від 10.07.2019 № 695. Та пощастило не всім. Як і кому тарифікувати зарплату за новими посадовими окладами? 5 прикладів розрахунку

3 грудня

В апараті РДА функції підрозділів виконуватимуть окремі працівники

Так, визначили, що в апараті РДА функції:

  • підрозділу з контролю — може виконувати уповноважена особа;
  • юридичної служби — спеціаліст, на якого покладається виконання відповідних обов’язків.

Натомість на уповноважений підрозділ РДА з питань запобігання та виявлення корупції можна покладати виконання інших функціональних обов’язків, які не перешкоджають діяльності цього підрозділу.

Також Уряд визначив, що чисельність працівників відділів ведення Державного реєстру виборців у складі апарату РДА (далі — Відділ ведення) та архівних відділів РДА може становити не менш як 2 одиниці.

Чисельність працівників Відділу ведення залежить від кількості виборців. Так, якщо у межах території перебуває:

  • до 50 000 виборців — чисельність Відділу ведення становить 2 штатні одиниці (раніше — 3-4);
  • 50 000–80 000 — 3 штатні одиниці;
  • 80 000–135 000 — 4 штатні одиниці;
  • 135 000–180 000 — 6 штатних одиниць;
  • 180 000–210 000 — 7 штатних одиниць;
  • понад 210 000 — 8 штатних одиниць (раніше 10).

Тобто кількість штатних одиниць зменшили, а кількість виборців на одну штатну одиницю — збільшили.

Із постанови КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 27.11.2019 № 973

Чисельність працівників РДА:

2 грудня

До кого прийде Держпраці з перевіркою

Територіальні органи Держпраці у 2020 році планують перевірити 16 637 підприємств, установ, організацій, у т. ч. держорганів, ОМС і бюджетних установ.

Відсортувати об’єкт перевірки можна за назвою юрособи, її кодом ЄДРПОУ або за її місцем розташування.

Із річного плану перевірок Держпраці

Чому нові «трудові» перевірки особливі

2 грудня

Врахуйте новації у порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби

Конкурси на зайняття посад фахівців з питань реформ категорій «Б» і «В» проводить конкурсна комісія. Її утворює керівник державної служби у складі голови і членів комісії чисельністю 7 осіб.

Для малочисельних держорганів уряд запровадив чергову новацію. Так, у разі неможливості утворення або функціонування конкурсної комісії в держоргані, фактична чисельність якого становить менше 10 осіб, суб’єкт призначення може включити до складу конкурсної комісії працівників іншого держоргану за згодою керівника державної служби такого держоргану.

Це одна із новацій, яку визначає постанова Уряду «Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби» від 27.11.2019 № 962.

Із постанови КМУ «Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби» від 27.11.2019 № 962

Державна служба: перезавантаження Іван ЛЕВАДСЬКИЙ,експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ Триває перезавантаження влади. Про те, яких змін зазнають класифікація посад держслужбовців, оплата їхньої праці, процедури оцінювання, інформування та звільнення, а також хто з держслужбовців тепер працюватиме за контрактом — розповімо детальніше. Зміни у державній службі

2 грудня

Установа не може відмовити у наданні особі відомостей про її дохід

Кожна особа, яка отримує дохід від юридичної особи, має право звернутись до неї за відомостями про суму свого доходу. Це передбачає підпункт «в» пункту 176.2 ПК.

Так, кожна юридична особа відносно фізичної є податковим агентом. Установа зобов’язана надати на вимогу платника ПДФО (працівника, особи, що працює за договором ЦПХ, фізособи-орендодавця) відомості про суми:

За інформацією ГУ ДПС у Дніпропетровській області

Закриваємо бюджетний рік:

29 листопада

Предмети закупівлі комунальних послуг на 2020 рік

Назви комунальних послуг змінив Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VIII. Тому мають визначати предмет закупівлі за новими назвами.

Чому важливо не помилитися у предметі закупівлі? Бо це запорука того, що вже з першого етапу ваша закупівля відбуватиметься правильно і це не призведе до визнання договору недійсним.

Як правильно визначати предмет закупівлі комунальних послуг 

Назва послуги

Визначення предмета закупівлі за ДК 021:2015

Послуга з централізованого водопостачання

41110000-3 Питна вода

Послуга з постачання гарячої води

09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція

Послуга з централізованого водовідведення

90430000-0 Послуги з відведення стічних вод

Природний газ та та послуга з розподілу природного газу

09120000-6 Газове паливо (природний газ, товар)

65210000-8 Розподіл газу

Послуга з постачання теплової енергії

09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція

Електроенергія та послуга з розподілу електроенергії

09310000-5 Електрична енергія (товар)

65310000-9 Розподіл електричної енергії

Послуга з поводження з побутовими відходами

90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям

 

Детальніше про закупівлі комунальних послуг на 2020 рік читайте тут:

29 листопада

Право на бюджетне відшкодування не залежить від моменту введення в експлуатацію основних фондів

Верховний Суд у постанові від 15.10.2019 у справі № 803/3519/15 підтвердив висновок судів попередніх інстанцій, що платники ПДВ мають право на бюджетне відшкодування, якщо за даними бухгалтерського та податкового обліку податковий кредит нарахований внаслідок придбання або спорудження (будівництва) основних фондів (основних засобів, у т. ч. інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи).

При цьому право на бюджетне відшкодування не залежить від:

Тобто якщо витрати на будівництво, реконструкцію, модернізацію (інші поліпшення, що збільшують первісну (переоцінену) вартість), виготовлення, придбання об’єктів матеріальних необоротних активів (у т. ч. необоротних матеріальних активів, призначених для заміни діючих, і устаткування для монтажу) відображені на рахунку 15 «Капітальні інвестиції», цей платник ПДВ має право на бюджетне відшкодування.

За інформацією Офіційного видання ДПС «Вісник: офіційно про податки»

Нестача в результаті інвентаризації Людмила Кравченко,керівник експертної групи MCFR Головбух Якими документами оформити нестачу активів, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки? Як діяти

29 листопада

Придбали автомобіль поза межами країни — як декларувати

Представники НАЗК та Української школи урядування провели тренінг, на якому розглянули практичні питання щодо заповнення електронних декларацій у разі придбання за межами України транспортного засобу.

Так, суб’єкт декларування повинен подати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, якщо він придбав за межами України транспортний засіб. У його вартість не включаємо витрати зі справляння податків, зборів та інших обов’язкових платежів, пов’язаних із ввезенням такого транспортного засобу на митну територію України та його державною реєстрацією.

«Придбання суб’єктом декларування транспортного засобу за межами України, що підтверджується відповідними документами, без державної реєстрації такого транспортного засобу вважається «придбанням майна» в розумінні частини другої статті 52 Закону України «Про запобігання корупції, — повідомив керівник Департаменту перевірки декларацій та моніторингу способу життя НАЗК Ігор Степанов — Суб’єкт декларування повинен подати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані у разі придбання ним транспортного засобу за межами України, вартість якого перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, протягом 10 днів з моменту набуття права власності за договором».

Водночас представники НАЗК зауважили, якщо при реєстрації транспортного засобу або його митному оформленні, зокрема сплаті ввізного мита, акцизного податку чи ПДВ, суб’єкт декларування у звітному періоді здійснив видаток, що перевищує встановлений поріг декларування (50 прожиткових мінімумів), такий видаток повинен бути відображений у розділі «Видатки та правочини» декларації. А з 01.01.2020 в такому випадку необхідно буде подавати також повідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

За інформацією НАЗК

Заповнення декларації:

29 листопада

Працівниця частину декретної відпустки працювала: як нарахувати декретні

Допомога по вагітності та пологах (декретні) надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке компенсує втрату зарплати за період відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами. Декретні нараховують за весь період цієї відпустки, тобто у розрахунку за 70 календарних днів (к. дн.) до пологів і 56 к. дн. (або 70 к. дн. — якщо пологи ускладнені чи працівниця народила двійню) після пологів.

Фахівці ФСС роз’яснили, що страховий випадок у працівниці виникає з дня надання відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами за медичним висновком, зазначеним у листку непрацездатності, а не з дня, коли вона вирішила припинити працювати і піти у зазначену відпустку за власною заявою. Тож якщо працівниця вирішила працювати ще деякий час під час відпустки, декретні нараховуйте за період з дня, коли така особа вирішила скористатися своїм правом на відпустку та припинила працювати, по останній день відпустки, зазначений у листку непрацездатності.

Зверніть увагу, середня заробітна плата для розрахунку допомоги по вагітності та пологах обчислюється за розрахунковий період 12 календарних місяців перед настанням страхового випадку (терміну 30 тижнів за медичним висновком) незалежно від того, що працівниця ще деякий час після цієї дати працювала.

Якщо на момент настання страхового випадку вона працює за сумісництвом, середню зарплату страхувальники обчислюють окремо за основним місцем роботи та за сумісництвом. Розрахунковий період у такому разі визначається за кожним місцем роботи окремо. Працівниця може скористатися правом на допомогу по вагітності та пологах за місцем роботи за сумісництвом з моменту настання у неї страхового випадку.

За інформацією ФСС

Алгоритм і готові приклади:

29 листопада

Як попередити порушення: радить ревізор

Посадові особи бюджетних установ щодня докладають немало зусиль, аби виконувати свою роботу правильно. Коли приймають рішення — намагаються керуватися нормами законодавства. Адже кожна помилка дорого коштує, а йдеться про бюджетні кошти. 

Коли перевіряльники в акті ревізії зазначають порушення, виправляти щось уже пізно. І не завжди причина помилок — зловживання. Часто просто не довчили, неправильно зрозуміли норми законодавства або не знали, як діяти в конкретних ситуаціях.

Та більшість порушень можна було б не допустити. Приміром, грамотно прописати зміст договорів, передбачити наперед деякі ситуації. Ніколи міркувати? Ревізор порадить, як виходити зі складних ситуацій.

 

28 листопада

Бюджет ФСС на 2019 рік збільшили

Видатки ФСС за напрямом матеріального забезпечення та соціальних послуг збільшили на 1,37 млрд грн, загалом вони становлять 14,344 млрд грн проти 12,974 млрд грн у початковій редакції.

Доходи ФСС з урахуванням залишку коштів на початок року визначили в розмірі 24,669 млрд грн, що більше на 1,37 млрд грн. Коригування розміру доходів ФСС пов’язано, зокрема, із перевиконанням плану по сплаті ЄСВ страхувальниками.

Коли відповідна постанова набере чинності, ФСС відновить фінансування лікарняних та декретних.

За інформацією ФСС

Як зміниться:

 

28 листопада

Трудові книжки у цифровому форматі

«Працівники не повинні будуть продовжувати радянську практику збирання купи довідок для підтвердження свого трудового стажу в разі втрати паперової трудової книжки або розбіжності в даних про роботу. Разом з тим пенсії та соціальні виплати поступово стануть призначатися автоматично, без зайвої бюрократії та необхідності приходити для цього в органи Пенсійного фонду»,

— коментує рішення Уряду Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук.

У разі схвалення законопроекту у Верховній Раді електронна версія трудової книжки зменшить навантаження на роботодавців та самозайнятих працівників — ФОПів. Рішення Уряду також спростить пошук роботи та оформлення на роботу.

За інформацією Департаменту комунікацій Секретаріату КМУ

Як вберегти шефа від судової тяганини:

28 листопада

Потрібно обрати, за якою ціною купувати газ: ринковою чи фіксованою

Для учасників програми Уряд зобов’язав НАК «Нафтогаз України» зафіксувати ціну на газ на період опалювального сезону. Ціна буде на 7% менша, ніж у попередньому році.

«Уряд захищає людей під час опалювального сезону. Ми забезпечили стабільність на ринку природного газу в умовах потенційної відсутності транспортування газу українською газотранспортною системою. Щоб це не вплинуло негативно на ціну газу для споживачів, ми запроваджуємо можливість зафіксувати майбутню ціну через інструмент «контракт на майбутнє». Подібна практика поширена у світі, але тільки споживач обирає, скористатися пропозицією чи ні»,

— коментує рішення Уряду Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук.

За умовами програми кожен споживач України з 01.01.2020 (громадяни та підприємства теплокомуненерго) до 01.05.2020 року автоматично стають учасниками програми. Відпускна ціна газу від НАК «Нафтогаз України» для них становитиме 6,96 грн за кубометр з ПДВ (без тарифів на транспортування до домогосподарства). Це рекордно низька ціна для опалювального сезону за останні два роки.

В усіх без винятку споживачів є вибір:

  • залишитися в програмі;
  • вийти з неї до 20.12.2019 і відмовитися від гарантованої ціни.

У разі виходу з програми «Гарантована ціна на газ» споживач буде оплачувати газ за місячною ціною, що складеться на ринку. Рішення приймає кожен споживач самостійно.

За інформацією Департаменту комунікацій Секретаріату КМУ

Ціна газу в договорах: що вирішує формула

 

 

27 листопада

Електронні довіреності як додаток до паперових

Нотаріус оформлює довіреність на стандартному паперовому бланку та надає (поштою, у мессенжер, на флешку) pdf-файл довіреності зі своїм накладеним електронним підписом.

По-перше, це дуже зручно, зазначає Дмитро Дубілет. Уявіть, що вам потрібно терміново передати довіреність в інше місто (або навіть просто в інший район). І замість того, щоб передавати паперовий бланк поштою або їхати кудись, електронну довіреність скидаєте кому потрібно поштою або в мессенжер. Електронний файл передавати зручніше, особливо, якщо питання термінове.

По-друге, файли з е-підписами безпечніші. Адже частина випадків рейдерства трапляються саме через підроблені бланки довіреностей.

Можливо, в якийсь момент Мін’юст ухвалить, що для ризикових операцій паперові довіреності не підходять, і система прийматиме лише електронні. Це буде ще один крок у боротьбі з рейдерством.

Для впровадження цього рішення все є. У нотаріусів і так є е-підпис, вони і зараз можуть накладати його в кілька кліків на будь-які файли. Треба лише змінити пару рядків у законах і підзаконці. Мін’юст та Нотаріальна палата цим наразі займається.

Електронні довіреності (принаймні на першому етапі) будуть лише у додаток до паперових — зауважив Дмитро Дубілет.

З особистої сторінки у мережі Facebook Дмитра Дубілета

11 лайфхаків:

 

27 листопада

НБУ готує перехід системи електронних платежів до режиму роботи 23/7

IBAN: як жити за новим стандартом

Розширений регламент роботи СЕП передбачає доступність системи для проведення міжбанківських платежів 23 години на добу 7 днів на тиждень (23/7) з урахуванням технологічної перерви в одну годину під час переходу на новий банківський день.

Робота СЕП у режимі 23/7 стане першим етапом для переходу СЕП на цілодобовий режим роботи. Для реалізації цілодобової роботи СЕП НБУ планує модернізувати деякі технологічні питання роботи системи. Зокрема, технологію включення/виключення учасників СЕП, а також встановлення лімітів для виконання примусового/безспірного списання та арешту коштів.

З цією метою обговорюється громадськістю проєкт постанови Правління НБУ «Про затвердження Змін до Інструкції про міжбанківський переказ коштів в Україні в національній валюті». Зауваження та пропозиції до проєкту НБУ приймає до 24.12.2019 на поштову або електронну адреси.

За інформацією НБУ 

Проєкт постанови НБУ

 

27 листопада

Уряд допоможе погасити заборгованість з виплати зарплати вчителям та медикам

За словами Прем’єр-міністра України Олексія Гончарука, сьогодні Уряд перерозподілить 171,1 млн грн на зарплати для вчителів та спрямує ще додатково 326 млн грн на дофінансування медичної субвенції, зокрема на зарплати лікарям.

Крім того, МОЗ змінює механізм виплати медичної субвенції на контрактування, тобто обсяг виділених коштів залежатиме від кількості наданих медичних послуг людям. Таким чином, із наступного року не буде жодних затримок із заробітними платами для лікарів.

МОН активно працює за трьома напрямками щодо недопущення заборгованості:

  • наступного року в освітній субвенції вперше враховано актуальний контингент дітей. Простіше кажучи, раніше платили заробітну плату за кількістю дітей, яка значно менша від реалістичної (за нормативною). А насправді це означає, що вчителі недоотримували гроші на зарплати протягом останніх років. Ми нарешті цю проблему виправляємо і додаємо 2,2 млрд грн для того, щоб враховувати ту кількість учнів, яка є реалістичною;
  • створюється ефективна мережа шкіл, що значно допоможе підвищити зарплати освітянам;
  • готує зміни до формули розподілу освітньої субвенції.

Більше того, Уряд передбачив у Держбюджеті-2020 найбільше коштів на фінансування медицини, освіти й науки. Наприклад, уперше для молодих вчителів передбачається щорічна грошова підтримка в розмірі 21 тис. грн. А фінансування сфери охорони здоров’я загалом збільшено на 13%.

За інформацією Департаменту комунікацій Секретаріату КМУ

Індексація зарплати у листопаді

 

26 листопада

Кримінальній відповідальності за незаконне збагачення — бути!

Завданням закону є відновлення кримінальної відповідальності за незаконне збагачення, а також запровадження інституту стягнення в дохід держави необґрунтованих активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Зокрема, за набуття вищевказаними особами активів, вартість яких більш ніж на 6,5 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (більше 6,83 млн грн у 2020 році) перевищує їхні законні доходи, карається позбавленням волі на строк від 5 до 10 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Під активами розуміються грошові кошти (зокрема готівкові кошти, кошти, що перебувають на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах), інше майно, майнові права, нематеріальні активи, зокрема криптовалюти, обсяг зменшення фінансових зобов’язань, а також роботи чи послуги, надані особі, уповноваженій на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Позов про визнання необґрунтованими активів та їхнє стягнення в дохід держави пред’являється щодо активів, набутих після дня набрання чинності цим законом, якщо різниця між їхньою вартістю та законними доходами особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у 500 і більше разів перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а також щодо доходів від цих активів (тобто перевищує 1,051 млн грн.

За інформацією офіційного інтернет представництва Президента України

Нове поняття — викривач

 

 

26 листопада

В який термін та за який період надають акт звірки розрахунків за податками, зборами та ЄСВ

За кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачувати такі платники, відкривають інтегровані картки платників. Вони містять інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

За письмовою заявою суб’єкта господарювання, щодо якого в контролюючому органі відкрито ІКП, надається письмовий документ щодо стану розрахунків цього платника за податками, зборами та ЄСВ у довільній формі.

Такий письмовий документ видають не пізніше 15 робочих днів з дня отримання заяви, в якій суб’єкт господарювання зазначив платежі і період, щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами, а також нараховані і сплачені суми по цих платежах за вказаний період.

ЗІР, категорія 135.04

Нестача в результаті інвентаризації Людмила Кравченко,керівник експертної групи MCFR Головбух Якими документами оформити нестачу активів, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки? Як діяти

 

26 листопада

Завтра Уряд прийме зміни до бюджету ФСС

Окрім цього, Мінсоцполітики 29.11.2019 скликає засідання правління ФСС, на якому:

  • виберуть Голову правління ФСС;
  • сформують постійні комісії правління ФСС;
  • приймуть рішення про проведення незалежної аудиторської перевірки ФСС з 01.08.2017 по теперішній час.

«Вважаю, що розгляд і прийняття відповідних рішень дозволить навести лад в установі та забезпечити її безперебійну роботу», — підкреслив Олег Коваль.

За інформацією Мінсоцполітики

Як зміниться:

 

 

25 листопада

Як відобразити викиди двоокису вуглецю в Податковій декларації екологічного податку

Бланк декларації з екологічного податку скачати Бланк Додатка 1 до декларації скачати

Форма Податкової декларації екологічного податку затверджена наказом Мінфіну від 17.08.2015 № 715. Невід’ємною її частиною є додатки (розрахунки), зокрема розрахунок за викиди забруднюючих речовин за викиди у атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (додаток 1 до Декларації). При цьому для декларування податкових зобов’язань з екологічного податку складають окремий додаток.

У першому звітному (податковому) періоді, коли відбулось перевищення граничного обсягу викидів двоокису вуглецю, платники при декларуванні податкових зобов’язань у групі рядків 4–4.n (де n — порядковий номер рядка) Додатка 1 зазначають у стовпчику:

  • 2 рядків 4.n «код забруднюючої речовини» — визначений відповідно до додатка 7 Декларації код двоокису вуглецю, що викидається в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення — 243.4.001;
  • 3 рядків 4.n «фактичний обсяг викидів» — обсяг викидів двоокису вуглецю, що є базою оподаткування екоподатком за двоокис за звітний (податковий) період, обчислений як різниця між фактичним обсягом викидів двоокису вуглецю за звітний (податковий) період та граничного обсягу (500 т.); у наступних звітних періодах (після перевищення 500 т.) у стовпчику 3 рядків 4.n зазначають фактичний обсяг викидів двоокису за відповідні звітні (податкові) періоди;
  • 4 рядків 4.n «ставка податку» — ставку екоподатку за двоокис вуглецю згідно з пунктом 243.4 ПК;
  • 5 рядків 4.n «величина» — суму податкового зобов’язання з екоподатку (стовпчик 3 рядка 4.n × стовпчик 4 рядка 4.n);
  • 5 рядка 4 «величина» — величину податкового зобов’язання з екоподатку за двоокис вуглецю за звітний період (сума рядків 4.n стовпчика 5). 

ЗІР, категорія 120.05

Як звітувати з екоподатку

 

25 листопада

Мінекономіки про етику в публічних закупівлях

У закупівельному процесі недотримання етичної поведінки суб’єктами сфери публічних закупівель негативно відображається на кінцевих результатах закупівель, негативно впливає на ступінь довіри, прозорості та справедливості при проведенні процедур закупівель.

Щоб усунути цей негативний наслідок, Мінекономіки розробило Настанови щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях (далі — Настанови), які мають рекомендаційний та інформаційний характер.

Настанови визначають:

  • фактори, що впливають на мінімізацію конфліктності між суб’єктами сфери публічних закупівель;
  • рекомендації щодо ефективної поведінки під час підготовки та участі в публічних закупівлях, під час укладання та виконання договорів публічних закупівель.

Мінекономіки пропонує учасникам використовувати розроблені Настанови.

Із листа Мінекономіки «Щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель» від 15.11.2019 № 3301-04/47784-06

Настанови щодо етичної поведінки учасників/потенційних учасників під час участі в публічних закупівлях

Шпаргалка закупівельника

25 листопада

Бухгалтерський облік по-новому

Мінфін оприлюднив проєкт змін до:

Зокрема, на нових субрахунках 2336 «Кошти державного бюджету, заблоковані на рахунках в установах банків» (2346 «Кошти місцевих бюджетів, заблоковані на рахунках в установах банків») обліковуватимуть кошти державного (місцевого) бюджету, які заблоковані на рахунках у банках.

Для обліку доходів за необмінними операціями використовуватимемо нові субрахунки:

  • 7532 (7542) «Неподаткові надходження (крім власних надходжень бюджетних установ)» — для обліку неподаткових надходжень державного (місцевого) бюджету, за виключенням власних надходжень бюджетних установ;
  • 7535 (7545) «Власні надходження бюджетних установ» — для обліку власних надходжень бюджетних установ державного (місцевого) бюджету.

Також Мінфін оприлюднив проєкт змін щодо відображення вартості безоплатно отриманих основних засобів, нематеріальних активів (крім внутрішнього переміщення в межах органу, уповноваженого управляти об’єктами державної (комунальної) власності). Тобто рядки 1.11 і 2.6 Типової кореспонденції.

Окрім цього Мінфін оприлюднив проєкти:

  • Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з виконання державного бюджету;
  • Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з виконання місцевого бюджету.

Із проєкту наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі»

Основні зміни: